Новорічні вітання і підсумки 2015

З наступаючим Новим Роком!

Фото з Facebook

Фото з Facebook

Хочу привітати нашу компанію з Новим Роком та підвести деякі підсумки року, що минає, принаймні зі своєї власної точки зору.

За 2015-й я не створив багато велоконструкцій, віддаючи перевагу вдосконаленню машин, які знаходять собі застосування у повсякденному житті.


На початку минулого року я  багато їздив на трайку «Універсал-1», щоб виявити можливості використання подібних конструкції в умовах зими, і їх потенціал.   Висновок для мене очевидний – трайк набагато більше підходить для поїздок по слизькій поверхні, також оснащення його корпусом для захисту від атмосферних впливів і покращення аеродинаміки обіцяє дати можливість подорожувати більш комфортно та швидко, не зважаючи на збільшення ваги.

Ефективність обтікачів я вже перевірив (правда без конкретних цифр поки що) на стрімлайнері «Магеллан», який цей рік провисів на стіні гаражу. Причини відмови від нього досить прості – машина надто специфічна для серійного випуску, хоча в певних умовах надає велику перевагу у швидкості, в порівнянні з «Колумбом», наприклад.  Втім, світовий досвід показує, що двоколісні стрімлайнери не знаходять застосування у побутових поїздках. Спробувавши трайк я зрозумів, чому саме.


Діти підростають, і це дає можливість, і навіть необхідність, робити дитячу вело техніку. Таким став другий дитячий трайк, в якому перевірені кілька основних концепцій.

 


Нарешті я створив нову версію сімейного веломобіля, на заміну НВ-3. «Гармонія» також має допоміжний двигун, використання якого для мене також стало новим досвідом.  Перспектив серійного виготовлення таких машин, поки що, немає, але прототип буде поступово вдосконалюватись, а сфери його застосування будуть розвідуватись.


Табір велоконструкторів 2015 дав можливість випробувати нові для мене конструкції його учасників, познайомитись з новими людьми, а також надихнув його учасників також брати на себе ініціативу організації подібного заходу.

На наступний (2016-й) рік Павло Недільский взявся організувати зустріч у себе в Ковелі, і вже готує велику не тільки культурну, а й спортивну програму. Нещодавно дзвонив Павлу, і він казав, що чекає на останні новини від офіційних особ, після чого опублікує більш докладний анонс заходу.


Я продовжую вдосконалювати модель першого в Україні серійного лігерада «Колумб».  Величезне спасибі користувачам за відгуки, зауваження і побажання по конструкції. Буває, що не все виходить ідеально, але, завдяки відгукам, часто вдається виправляти недоліки і вдосконалювати конструкцію для підвищення її надійності. Я не стану приховувати, що «Колумб» багато в чому є компромісним проектом, і його основне призначення в тому, щоб стати першим лігерадом для свого користувача, який може зібрати на його основі машину для вирішення різних задач і взагалі спробувати, що таке лігерад.  Майже цілий рік я проїздив виключно на «Колумбі 2013В», використовуючи його як для далеких поїздок, так і для невеличких прогулянок по грунтам і пагорбам. За цей рік я ще більше впевнився в універсальності лігераду. Ним можна проїхати практично будь де, де проходить вертикальний велосипед, справа тільки в відповідній комплектації і, що найголовніше, у навичках користувача в керуванні лігерадом. Це приходить з досвідом, головне  – не боятися поганих доріг і не бути скептиком : )

На «Колумбі» цього року проїхав 2700 км. А всього за рік проїхав 3430 км на лежачих.


Нажаль, не все вдалось реалізувати  в повній мірі за цей рік.  Майже не реалізованим залишився масштабний проект по фізичним тестам вело техніки, її порівнянні, порівнянні покришок, підшипників, вивченню впливу ваги на витрату енергії та інші надзвичайно цікаві експерименти. (Були проведені лише експерименти з трансмісією). Цей проект переноситься на наступний рік, я сподіваюсь розробити стенд для випробовувань ще в холодну пору року, а навесні провести польові випробування. На основі результатів тестів буде написана велика стаття з обґрунтованими даними по відносній ефективності різних велосипедів, а також впливу вибраних комплектуючих на ефективність транспортних засобів. Це дозволить частково припинити суперечки навколо ефективності лігерадів в порівнянні з вертикальними велосипедами та розвіяти (або підтвердити) ряд інших велосипедних міфів.


На наступний рік я планую участь у, як мінімум, двох великих сімейних подорожах.  Для першої планую розробити активний причеп для дітей.


Що стосується серійних моделей, то, нажаль, поки що не виходить випускати більше лігерадів, але мене підкорила універсальність трайку, тому зараз я розробляю серійну модель трайку, який можна буде замовити у наступному році.


Також не полишаю амбітний проект створення вітчизняного корпусного веломобіля. Прототип буде випробовуватись після звершення випробовувань шасі (трайку), модель обтікача буде збиратись по технології Павла Недільського.


Мене дуже тішить, що, хоча в Інтернеті активність на нашому форумі і сайті не дуже висока, проте постійно знаходяться нові ентузіасти-конструктори і користувачі HPV техніки в Україні. Кілька років тому мені здавалось неможливим те, що в радіусі 50-ти км може знайтись ще один любитель лігерадів, з яким ми могли б поспілкуватись і покататись разом. Але, на щастя, нас більшає, і декому вже пощастило мати однодумців в зоні одноденної поїздки.

Отже, раджу тим, хто ще не зробив цього, відмітитись на інтерактивній карті любителів HPV, щоб вас могли знайти інші ентузіасти, а також робіть записи в розділі «ентузіасти» у нас на сайті. Тим, хто їздив у компанії лігерадів не потрібно пояснювати, навіщо це потрібно. А для тих, хто ще не пробував, зауважу, що це зовсім інше, ніж кататись з вертикальщиками. Хоча вони також велосипедисти, але трошки «іншої конфесії». Тому дуже раджу не втрачати можливостей покататись разом з іншими «лежачими».


ЩИРО БАЖАЮ НАМ ВСІМ НОВИХ КОНСТРУКЦІЙ, НОВИХ ВРАЖЕНЬ, НОВИХ ДОСЯГНЕНЬ, ЗВЕРШЕННЯ МРІЙ І ЗАВЕРШЕННЯ ПРОЕКТІВ, УДАЧІ НА ПЕРЕГОНАХ, ВИТРИВАЛОСТІ В ПОДОРОЖАХ, ВМІННЯ ЦІНУВАТИ КОЖНУ МИТЬ ЖИТТЯ, ЦІНУВАТИ СВОЇХ БЛИЗЬКИХ. І, ЗВИЧАЙНО, МИРУ В НАШІЙ КРАЇНІ!

4 коментарі до “Новорічні вітання і підсумки 2015

  1. Дякую за привітання! В свою чергу теж вітаю всіх з Наступаючим! Бажаю гарних свят і вдалого, цікавого, насиченого подіями і звершеннями року!

  2. Теж приєднуюся до привітань! Всім бажаю накатати рекордну кількість кілометрів без проколів шин! Нових вражень, ідей та задоволення

  3. Стільки гарних привітань та побажань вже висловили, що навіть щось додати важко. Але я спробую 🙂

    Бажаю усім нам безмірного ентузіазму, невичерпної творчої енергії, багато вільного часу та достатньо матеріальних ресурсів і фінансів для того, щоб ми могли втілити наші найсміливіші проекти! Також нехай кожний ентузіаст має підтримку від своєї родини та від близьких людей у будь-яких справах – це дуже важлива сторона нашого життя.

    З НОВИМ РОКОМ!!!

  4. Бажаю кожному в Новому Році, аби вам вдалося більше ніж в минулому, аби не згасала ваша жага до нового та цікавого, аби все шло як треба, аби все було добре.
    З Новим Роком любі друзі, колеги, однодумці)

Коментарі закриті.