TRISTAN Evolution 1

Velomobil

Всім привіт! Одразу хотілося б привітати всіх з початком нового сезону веломандрів! Побажати в цей непростий для нас усіх час віри в свої сили, надії на краще та любові один до одного та нашої Батьківщини!

На суд читачів даного сайту хочу представити одну із моїх останніх робіт, яку закінчив влітку минулого року (2014). Це мій дебютний трайк TRISTAN Evolution 1.

Ось відеопрезентація проекту:

 

 

Характеристики трайка

Gabarits

Маса трайку 32 кг;

Колеса:

26” алюмінієві з подвійними ободами;

передні втулки Quando;

задня X17;

Трансмісія:

ведуче колесо заднє;

передача крутного моменту за допомогою ланцюга;

шатуни ProWheel алюмінієві з зірками 42-32-22;

передній перемикач (перекидка) SHIMANO;

касета SHIMANO HG на 8 швидкостей;

задній перемикач (перекидка) SHIMANO Tourney;

Перемикачі швидкостей (манетки) MicroShift 3x8;

Гальмівна система:

три комплекти механічних дискових гальм;

ротори (гальмівні диски) діаметром 160 мм;

Підвіска:

передні колеса мають жорстку підвіску;

заднє колесо має пружинний амортизатор та вилку від гірського велосипеда;

Рульове управління:

керування здійснюється передніми колесами, кожне з яких закріплене на рухомій осі;

на кінцях ручок управління встановлені перемикачі швидкостей (манетки) та гальмівні важелі;

для синхронізації обох коліс ручки управління з’єднані між собою поперечною тягою;

Розширення:

трайк оснащено електронним велоспідометром, на задній вилці закріплений алюмінієвий багажник;

Сидіння трайку:

виконане з багатошарової фанери, яка обклеєна склотканиною;

Процес проектування і складання:

Проект виконав за пів року. До цього часу займався проектуванням та пошуком/придбанням деталей.

Detali

В основу рами TRISTANа лягла порізана та переварена рама від гірського двохпідвіса Azimut.

Rama

Також використав частини рам звичайних дорожніх велосипедів. Для того, щоб раму в процесі зварювання не «повело», з товстого бруса виготовив спеціальний стапель. Для труб рами проробив спеціальні канавки.

Ramaweld

Деякі відповідальні з’єднання підсилив накладками:

Nakladka

Паралельно роботі з рамою робив інші вузли трайку: набирав колеса, виточував півосі передніх коліс, зварював направляючі, виготовляв сидіння…

PerednyanapravlSudinnya

Вигляд трайку на проміжному етапі складання:

PromignuyEtap

Після зварювання рами, пошліфував та пошпаклював шви. Підготував раму та деталі до фарбування.

Rama2Після фарбування і підготовки всіх деталей і вузлів, почалося складання трайку:

Skladannya

За два напружених дні…і ночі трайк було завершено.

Skladannya4

Перші випробування довелося проводити вже в сутінках… Задоволення було море, кожен, хто будував щось подібне власними руками мене зрозуміє без зайвих слів! Але виявилися і незначні недоліки, які вдалося усунути згодом.

FinalНа даний момент часу трайк пройшов понад 1000 км. За цей час не зафіксовано жодної серйозної поломки. TRISTAN зарекомендував себе, як добрий друг і супутник далеких і недалеких мандрівок. Хоча виникло бажання вдосконалити деякі його вузли та механізми – досконалості немає меж. 🙂

Tristan E1(3)Tristan E1(2)Tristan E1

Більш детально з цією та іншими моїми роботами ви зможете ознайомитись на сайті:  https://devderabikes.wordpress.com/

Михайло ДЕВДЕРА і трайк "TRISTAN".

Михайло ДЕВДЕРА
і трайк “TRISTAN”.

12 коментарів до “TRISTAN Evolution 1

  1. Дуже дякую за статтю, і що завітали до нас! Мені дуже знайоме це відчуття ейфорії і непереборне бажання протестувати машину, навіть якщо надворі глибока ніч (а часто буває, що робота затягується, час летить непомітно, і коли ти готовий до виїзду то вже давно стемніло). Але нас же це не зупиняє! Пам’ятаю, як вперше встановив обтікач на лігерад, і поїхав тестувати при місячному світлі…

    800 км без поломок це круто! На моєму “Універсалі” за перші 400 км були і тріщини і переробки.

    Дивують дуже тонкі трубки, що йдуть до шворнів передніх коліс. Мабуть вони виконують роль ресор, тому і не тріщать… У мене як раз в місці кріплення поперечної труби і була тріщина, і довелось робити накладки.

    Дуже незвичайна конструкція осей передніх коліс. Взагалі я мав дуже негативний досвід з осями, що обертаються разом з колесом (колесо просто відвалилось, добре що недалеко від дому і що на малій швидкості, але все одно було боляче). Проте у вас оськи загартовані, це міняє справу. Хоча ви могли б замінити в тих ступицях підшипники на 61903 (зовнішній 30, внутрішній 17) і встановити осі товщиною 17 мм нерухомо. Сам збираюсь так зробити на наступній модернізації свого трайку.

    Переглядаючи відео видно, як обертаються осі всередині обойм. Одразу виникають ідеї про повний привід, або про підключення до цих осей привода для динамки 🙂

    І знизу аж 3 перекидки. Чи не думали ви встановити замість них один шланг? Наврядчи він створить більше опору, ніж дві зайві перекидки.

    Зовнішній вигляд – супер! Взагалі вітаю з успішною машиною!

    Але мушу спитати про керованість на великій швидкості. Я мав досвід з таким типом керма на першому трайку (Трайк №1), який також згодом переробив, бо за такий руль не можна триматись як за опору в повороті, коли виникають бокові сили, бо це спричиняє небажане руління.
    То як він себе бовоить на швидкості і в поворотах?

  2. Дякую за схвальний відгук! Поперечка і стійки зроблені з підсиленням (у них в середині йдуть ще одні трубки). Про генератор ви добре підмітили, теж мав таку думку. Хочу зробити аксіальний генератор із гальмівного ротора (колись напишу про це статтю). На етапі проектування теж думав про нерухомі осі, але дивлячись на стан наших доріг… Конструкція має один значний недолік – завелику масу. Думав про варіант з осями від педалів, адже часом буває, що на одній осі від педаля концентрується майже вся маса велосипедиста, і нічого – вони не гнуться. Але слід придивитися: чи буде достатня їх довжина, чи зіграються їх конуси з насипними підшипниками втулок. Керування дуже чутливе, це було помітно і незвично вже при перших тестах. В поворотах не помічав тенденції до неконтрольованих маневрів. Але дійсно, на швидкості при активному педалюванні виникає деяке “переставляння” і “погойдування” передніх коліс. З цим аспектом слід буде ще розібратися…

  3. смотрю и по доброму завидую 🙂 ну ничего, я буду гнуть свою линию, и трайк построю на переднем приводе 😉 уже есть прикидки (причем давно ) а пока мой удел – двуколески.
    но с другой стороны – в городе на двух колесах чувствуешь себя более уютней

  4. При бокових навантаження осі колёс отримують зусиллся через важіль довжиною, рівною радіусу колеса. Чим більше радіус – тим більшиій важіль і більше навантаження. Ногами на педалях наврядчи можна створити такі зусилля.

  5. Я маю на увазі той випадок, коли велосипедист їде на велосипеді, стоячи однією ногою на педалі (момент посадки чи зупинки). Або коли активно педалює піднявшись із сідла. Погодьтесь, окрім силових зусиль на осі припадає навантаження маси тіла.

  6. Хороша робота, мені дуже подобається

  7. Про перекидки теж вірно, спробую ідею із шлангом. Це зменшить масу веломобіля і складність трансмісії. Надіюсь, що опір руху ланцюга не дуже зросте. Зазвичай кочення має менший опір ніж ковзання…

  8. Провів деяку модернізацію свого трайка: встановив у втулки передніх коліс запропоновані Вами, Олексію, підшипники, замінив передні пів-осі (від мотоцикла “Юпітер”, діаметр якраз 17 мм), замінив опорний ролик, зняв дві зайві натяжки-перекидки, замінив їх на металопластикову трубку, замінив старе рульове керування на кермо типу “аватар”, а може і ні (такий руль, що йде з боків догори і повертається на одній осі), підрізав у деяких місцях сидіння, у спинці висвердлив отвори. Що хорошого: для кріплення нових пів-осей відрізав втулки з підшипниками, таким чином збільшився дорожній просвіт, що підвищило прохідність, але разом із тим зросла жорсткість. Керування нового типу зарекомендувало себе дуже добре – на нього можна оператися під час педалювання і в поворотах та на ямах воно самовільно не бовтається разом зі мною. З нового опорного ролика, який виконаний із однозіркової трищітки (без собачок), ланцюг не спадає, що бувало раніше на старому. Але є недолік – низький ККД підшипника. Теж саме стосується шлангопровода, можливо виною цьому малий діаметр труби (1/2), спробую з 3/4. Також позитивний момент – зменшення маси, хоча і не значне. Висновки: є ще над чим працювати: жорстка підвіска – розробка і установка передньої пружинної підвіски відкриє нові можливості. А саме: підвищить прохідність та комфорт, дасть можливість встановити допоміжний електродвигун (моторколесо). В свою чергу заміна керування, яка вже проведена, з додатковою електротягою, дозволить розташувати на трайку обікач, що зробить його всепогодним веломобілем! Доопрацювання опорного ролика – хімія з промисловим підшипником. Збільшення діаметру ланцюгопровода. Заміна сидіння на більш комфортне пластикове. Покищо такі плани. Дякую Вам, Олексію, за чудові практичні поради, які вже втілюю і ще буду втілювати!

  9. Вінницька область Ямпільський район село Качківка. Чому цікавитесь?

  10. Бажаю прокотитись на такому трайку, я вже 5-7 років мрію мати схожий транспортний засіб, але передня підвіска можливо буде важлива для мене, я хочу обладнати його повним обтікачем…

  11. Зустрічне запитання – де живете ви? Добре, коли є мрія! У мене теж на початку була лише мрія, без досвіду і навиків роботи. Але завдяки посидливості і цілеспрямованості вона переросла в добрий десяток велосипедів і трайк. Головне не опускати рук! Настрибавшись досхочу по наших дорогах, я теж вирішив робити повнопідвіс. Але підвіска має недоліки: на великій швидкості дещо погіршується керованість, а під час активного педалювання виникають паразитні коливання (як на двохпідвісі, але з меншою амплітудою). Проте ці недоліки дуже незначні порівняно з перевагами…

Коментарі закриті.