Після того, як нова система керування була доведена до того стану, коли можна було тестувати, не став гаяти час і поїхав на другий тест.
Ішов сніг з дощем, погода була ще мокрішою, ніж минулого разу. Це шанс випробувати і нові колісні ніші.
Нове кермо має дві великі переваги, тепер я розумію, чому саме його так люблять європейці. Справа в тому, що, завдяки карданній передачі, співвідношення обертання нерівномірне. Воно залежить від того, під яким кутом тримати руль. Якщо близько до вертикалі, то співвідношення 1:1. Але, якщо нахилити на себе, то співвідношення зменшується (більший поворот руля викликає менший поворот коліс). При чому, у положенні для їзди по прямій чутливість руля мінімальна (потрібно сильно повертати його для зміни траєкторії руху), але, при більшому куті повороту чутливість сильно зростає. Це дозволяє, з одного боку, мати малу чутливість для великих швидкостей, де потрібні невеликі кути повороту, і мати велику чутливість для випадків з великими кутами повороту. На практиці це дуже зручно. Абсолютно позитивні відчуття від керма. Єдине, що саморобний кардан має великий люфт – доведеться його замінити на автомобільний (з рульової колонки).
Друга велика перевага такого керма це його рухомість всередині кабіни. Можна тримати його в будь-якому положенні, навіть збоку. На керування впливають лише повороти керма навколо продольної осі, тому його відхилення не викликають небажаного руління. Якщо вас хитає в кабіні, то ваші руки хитають руль, але руління викликає тільки цілеспрямоване обертання руля, а не його відхилення.
Третя перевага в тому, що при посадці\висадці руль можна відхилити куди завгодно, щоб не заважав.
Ніші показали себе дуже добре. Спереду все сухо, не дивлячись на глибокі калюжі, по яким я їздив. Але ззаду все ще повно бризок. Мабуть доведеться робити нішу і на заднє колесо.
Відчуття кабіни під час дощу чудове. Намокла тільки шапка. Все, що нижче шиї залишилось сухим. Крім того зараз бачу, що можна розширити простір навколо ніг у носі веломобіля, бо огляду це не заважає, кут огляду з нього чудовий, сліпа зона зовсім невелика, а от взуття іноді задіває за верхні труби обтікача. Якщо зробити їх вище – буде комфортніше.
Нове кермо супер, відео дало змогу зрозуміти, як воно працює 🙂
Тепер напрошується дашок, аби голова не мокла 😀
Із захватом і великою цікавістю спостерігаю за розвитком цього проекту! Конструкція і справді все більше наближується до європейський веломобілів. Новий досвід стосовно керма – дуже цікавий.
Одне питання – Олексію, скажи будь ласка, а чому ти встановив гальмівну ручку саме так – на центральну трубу керма? Чим такий варіант кращий від класичного?
Я теж із захватом дивлюсь за успіхами Олексія, це дає багато що для роздумів.
Що до гальмівної ручки на кермі, я впевнений що так йому буде зручніше, бо важілі гальм не будуть “стирчати” вбоки, тросик прямий і натиснути можна будь якою рукою і разом, я б собі так же ставив.
Ручка гальм посередині руля це також перевірка того, що бачив на фото\відео євровеломобілів. Правда там не звичайна ручка, а спеціалізована. Так компонувати руль набагато зручніше. Цю ручку можна побачити на цьому відео: https://youtu.be/49NhVZ158NI (на 5.00)