Трайк “Комфорт-02”

 

На фото можно побачити як "верхній ланцюг" проходить   через єдину віджимну пластикову зірочку використану від задньої перекидки

На фото можно побачити як “верхній ланцюг” проходить через єдину віджимну пластикову зірочку використану від задньої перекидки

 

Цей трайк виготовлявся на замовлення людини із вадами опорно-рухового апарату,яка не може їздити на звичайному вертикальному велосипеді.HPV техніка у такому випадку може допомогти.

Трайк “Комфорт-02” планувався як простий,компактний,із мінімальним технічним обслуговуванням транспортний засіб для основної експлуатації по дорогам міста.При виробництві трайку я використовував досвід експлуатації лігерада “Комфорт-01”,а також рекомендації Олексія Ганшина,які отримав під час перебування у “Таборі велоконструкторів -2014”.
Отже,у якості “донора” була використана велосипедна стальна рама із підвісом на 26″.Передні колеса на 20″(задні втулки),заднє колесо на 24″.Сидіння від автомобіля “Peugeot-Partner”.
Пропоную Вам ознайомитись із процесом поетапного складання трайку по представленим фотозображенням.Конструкцією передбачено відсутність передніх гальмівних механізмів,мінімальна кількість крипіжних деталей,відсутність необхідності регулювати кути встановлення передніх коліс,крім кута сходження (налаштування зроблено згідно технічних вимог),використані різьбові поворотні втулки,керування здійснюється за допомогою прямих важелів,хід заднього амортизатора регулюється.Більше уваги було надано зовнішньому вигляду і комфорту експлуатації.Встановлене сидіння має покриття через яке проходить повітря,а також є можливість регулювати нахил спинки під час руху.Для зручності посадки-висадки передбачена ручка біля кареточного виносу.Трайк має повну велосипедну комплектацію,передбачено кріплення для інвалідної палиці і стояночне гальмо.
На кожному етапі виготовлення проводились ходові випробування і налаштування.Кінцевий тест-драйв (50 км) проходив на ділянках доріг із різним покриттям від асфальту до реального бездоріжжя,спуски, підйоми,щебінь,пісок,ямки,проходження поворотів на великій швидкості,екстрімальне керування.Висновок такий: -трайк “Комфорт-02” показав себе зручним,беспечним,добре керованим,достатньо швидкісним транспортним засобом.Задній амортизатор працюючи в парі із м’яким сидінням дозволяє комфортно рухатись по будь-яким дорогам.Трайк тестували всі бажаючі,діти,дорослі, враження у всіх були позитивні.
Трайк “Комфорт-02” передано замовнику.

 

Коротка характеристика трайка “Комфорт-02”

Дата і місце виготовлення – квітень 2015 р. м.Ковель
Зріст водія – 150 – 200 см
Довжина,ширина,висота – 1900 мм, 720 мм, 1100 мм
Ширина колії – 670 мм
Дорожній просвіт – 150 мм
Висота сидіння – 350 мм
Винос каретки – 0 – 200 мм
Заднє колесо – 24
Передні колеса – 20″ (індустріальні підшипники)
Гальмо заднє – дискове (механічне)
Гальмо переднє – відсутнє
Кількість передач – 18
Максимальна швидкість – 40 км/год
Вага – 26 кг
Максимальне завантаження – 120 кг

Made in Ukraine.

 

"донорська " рама

“донорська ” рама

початковий етап моделювання

початковий етап моделювання

Компановка деталей

Компановка деталей

Підготовка до першого тест-драйву

Підготовка до першого тест-драйву

Вже можна їхати

Вже можна їхати

Прототип майбутнього керма

Прототип майбутнього керма

Перед черговим тестуванням

Перед черговим тестуванням

Син замовника вперше на трайку

Син замовника вперше на трайку

DSCN6695

Деталі після фарбування

Деталі після фарбування

Зварювальні шви оброблені автомобільним герметиком

Зварювальні шви оброблені автомобільним герметиком

Іде процес складання

Іде процес складання

Завдяки майже нульовому плечу обката важелі легко повертають колеса

Завдяки майже нульовому плечу обката важелі легко повертають колеса

Рульова трапеція виготовлена відповідно до правила Аккермана

Рульова трапеція виготовлена відповідно до правила Аккермана

Деталі трайку

Деталі трайку

Ручка механізму нахилу спинки.Поперечна рульова тяга має пальці автомобільного стабілізатора

Ручка механізму нахилу спинки.Поперечна рульова тяга має пальці автомобільного стабілізатора

Заднє колесо при потребі міняється на 26"

Заднє колесо при потребі міняється на 26″

Ширина сидіння в нижній частині зменшено на 120 мм

Ширина сидіння в нижній частині зменшено на 120 мм

Попередня сборка

Попередня сборка

Сидіння обшито тканиною-сіткою,м'який латекс отримав перфорацію

Сидіння обшито тканиною-сіткою,м’який латекс отримав перфорацію

Тканина-сітка

Тканина-сітка

Готовий виріб

Готовий виріб

На фото можно побачити як "верхній ланцюг" проходить   через єдину віджимну пластикову зірочку використану від задньої перекидки

На фото можно побачити як “верхній ланцюг” проходить через єдину віджимну пластикову зірочку використану від задньої перекидки

Через помаранчову сітку спинки сидіння проходить повітря,а з лівої сторони кріплення інвалідної палиці.На багажному кофрі буде автомобільна табличка "За кермом інвалід"

Через помаранчову сітку спинки сидіння проходить повітря,а з лівої сторони кріплення інвалідної палиці.На багажному кофрі буде автомобільна табличка “За кермом інвалід”

Винос каретки

Винос каретки

Комплектація трайку

Комплектація трайку

FotorCreated.jpg 11

Дітям трайк сподобався

Дітям трайк сподобався

DSCN6853

Трайк передано замовнику

Трайк передано замовнику

7 коментарів до “Трайк “Комфорт-02”

  1. класс! получилась красивая вкусняшка! говорю как дизайнер! машинка смотрится цельно и очень продуманно, заводские не всегда так органично выглядят.

  2. Дякую за піблікацію!

    Я замінив титульне фото, щоб в галереї “Велотехніка\веломобілі\” одразу було видно весь трайк.

    Рішення з автомобліьним сидінням це, напевне, вирішення проблеми вібрацій і відсутності передньої підвіски, алеє суттєвий недолік – центр ваги виходить досить високим.

    Трайк виглядає гармонійно, особливо на відео. І пофарбований професіоналом 🙂
    Доречі в розділі “Клуб” є орігинал заставки з клубним лого. її можна скачати та вставляти в свої відео: http://hpv.com.ua/wp-content/uploads/Video_logo4_1.avi

    Ще невеличка підказка по монтажу відео – стежте за тим, щоб співвідношення сторін відзнятих фрагментів та частота кадрів співпадали з вихідним файлом. Тоді колеса на екрані виглядятимуть круглими. А якщо в оригінали було 16:9, а в вихідному файлі 4:3 то зображення буде стиснуто з боків.

  3. Зі смаком так скажу, я на своєму нп рульову тягу клав стабілізаторні тяги, такі використовуються в іномарках, досить тонкі і малі, і не дуже дорогі, зате гарно виглядає

  4. Класний трайк! Назва “Комфорт” повністю виправдана: високе, зручне сидіння, задній амортизатор, багажник. Коротка колісна база робить його дуже маневреним. Думаю, що завдання, яке ставив замовник перед конструктором виконане на 5+! Але мене теж трохи бентежить ота пластикова зірочка від перемикача… У велосипедах вони використовуються для натягу ланцюга під зірками і сила яка на них діє значно менша за ту, що припадає у верхній частині. Там на лянцюг діють такі сили, що можуть його навіть розтягати. Зірочка яка змінює напрям ланцюга стає опорною і на неї діють значні сили, тому існує велика імовірність швидкого зношування або руйнування.

  5. Дякую всім за коментарі і поради.
    Пластикова зірочка.Я згідний,що віджимна зірочка (або ролік) працює з великим навантаженням,але іноді при конструюванні виникають парадоксальні ситуації.Коли я перший раз на своєму лігераді прокладав ланцюг,то використав таких чотири пластикові зірочки,пізніше зрозумів,що достатньо однієї зірочки і металопластикової трубки для “нижнього” ланцюга.Пізніше планував таку зірочку замінити на вузел с індустріальним підшипником.Але, як часто буває, хотілось більше їздити на лігераді… А зірочка,навідь після 1000 км пробігу справно виконувала свої функції,тільки мала вироботку і відсутній один зуб.Зірочку я замінив на другу,але взяв не нову,а вже зношену на 50%.Вже пробіг більше 4500 км,а зірочка в такому ж стані,при чому вісь обертання той самий винт М5 із фрагментом від заднього перемикача.Кут перелома ланцюга приблизно 150 градусів.Тому я сміливо використав такий механізм на трайку “Комфорт-02”.

  6. Це просто дивовижно, що вона витримує! Значить вони міцніші, ніж я думав. У мене за минулий сезон сталева на підшипнику відчутно зносилась. Правда в мене кут перелому гостріший за 150.

    Теперь залишилось з’ясувати, на скільки більший опір вона створює, ніж роолик на підшипнику. Проблема в тому, що поміряти опір під навантаженням досить складно. Але я маю плани до наступного табору зробити випробувальний стенд для трансмісії, де можна буде протестувати ККД трансмісії з різними роликами, кутами перелому, зношеним і новим ланцюгом та перевірити опір платикових трубок на нижній гілці ланцюга.

Коментарі закриті.