“Комфорт-02” для Володимира.

DSCN0044

Пропоную Вам ознайомитись із конструкцією трайка “Комфорт-02” зробленого на замовлення 

 

 

Приблизно рік тому до мене звернувся Володимир, молодий хлопець з містечка Турійськ (недалеко від Ковеля), з проханням переробити трайк, який йому привезли з Польщі і надіслав мені на E-mail фотографії цього трайка. Цей трайк саморобний,  має багато технічних недоліків і Володі  їздити на ньому було незручно. Володя має обмежені фізичні можливості, йому корисно займатися спортом, на звичайному велосипеді їхати не може, а трайк у такому випадку вирішує всі проблеми. Він знав, що я роблю таку велотехніку і погодився приїхати в Ковель спробувати проїхатись на трайку моделі «Комфорт-02», який я зробив для Андрія.

Після такого тест-драйву було прийнято рішення, що польський трайк переробляти немає сенсу, а будемо робити подібний «Комфорт-02» із деякими технічними відмінностями, а саме:

  • збільшимо ширину колії передніх коліс;
  • встановимо передні дискові гальма;
  • зробимо індивідуальні настройки керма типу «аватар».

А далі розпочався творчий процес створення велотехніки в умовах наших реалій. Тому за основу взяв раму гірського велосипеда із заднім амортизатором, задньою вилкою і колесом. У мене вже є досвід, як переробити таку раму під раму майбутнього трайка. Рама зроблена із якісного металу і вага її невелика. Кареточний вузол переставляється в зборі на потрібне місце. Сидіння використав автомобільне із
механізмом нахилу спинки під будь-який кут і можливістю змінювати жорсткість спинки в нижній частині. Передні колеса на 20” із задньою  втулкою, які встановлені консольно на осі  17мм під індустріальні підшипники 6203. Цікаве рішення застосував із кріпленням гальмівного диска на таку втулку,- на токарному верстаті було проточено диск під зовнішній діаметр втулки і за допомогою зварювальних точок диск жорстко закріплюється на втулці. Така конструкція дещо обмежує можливість заміни спиць, але колеса нові, навантаження невелике, сподіваюсь спиці будуть служити довго.

Трос, який приводить в дію гальмівні механізми передніх коліс, зробив по аналогії автомобільного ручного гальма, тобто один трос від ручки на кермі тягне другий трос до двох гальмівних супортів через ролік, який вирівнює силу гальмування між колесами.

І знову звертаю Вашу увагу на віджимну зірочку (ролік) на «верхньому» ланцюгу. На цьому трайку цей механізм я розмістив ближче до задніх зірочок і мої пластикові зірочки з задньої перекидки навантаження не витримували і швидко виходили з ладу,коли проводив ходові випробування під навантаженням. Тому для надійності, зробив віджимну зірочку з металу, встановлену на підшипник. Нагадаю, що на моєму лігераді і другому трайку пластикові зірочки працюють надійно, але вони розміщені ближче до передніх зірочок. Можливо там навантаження менше, а кут «перелому» ланцюга приблизно однаковий і складає 150 градусів.

Механізм керма зробив типу «аватар», тому що за допомогою важелів і додаткової тяги є можливість зменшити чутливість керма і таке рішення себе виправдало. Мій замовник Володимир легко справляється з керуванням і на більшій швидкості впевнено тримає трайк по прямій. Правда, це частково обмежило кут повороту коліс, але Володя при обертанні педалей не торкається ногами коліс на поворотах .

Трайк обладнав каркасом під великі велосумки, встановив кофр від скутера із ліхтарями і вказівниками поворотів. А взагалі намагався зробити трайк класичним, але налаштований під людину із особливими потребами. На прохання замовника сидіння було встановлено вище і для зручності посадки-висадки встановив спеціальну ручку, щоб була можливість триматися рукою. Троси манеток запустив в трубу, щоб не заважали керувати трайком, а самі манетки встановив у верхній частині вертикальних важелів керма.

Закінчити роботу над трайком встиг до початку “Табору велоконструкторів 2016”. учасники заходу мали можливість спробувати проїхатись на цьому трайку і можуть поділитись враженнями в коментарях до цієї публікації. Трайк передано замовнику вже після нашого клубного заходу, але Володя приймав участь і був з нами два дні у Луцьку і Ковелі.

Коротенька  технічна  характеристика.

1.    Назва виробу                                             – трайк “Комфорт-02″.

2.   Дата і місце виготовлення                – серпень 2016 року, м.Ковель.

3.   Призначення                                             – для веломандрівок і будь-яких поїздок.

4.   Габаритні розміри (довжина, ширина, висота), мм         –  1950, 840, 1050.

5.   Ширина колії, мм                                   – 750.

6.   База, мм                                                        – 1050.

7.   Дорожній просвіт (без навантаження), мм        – 150.

8.   Висота сидіння (без навантаження), мм               – 400.

9.   Матеріал рами                                                                     – сталь.

10.   Передні колеса                                                                    – 20″.

11.   Заднє колесо                                                                         – 26”.

12.   Гальма                          – механічні дискові на всі колеса із функцією стояночного на заднє колесо.

13.   Амортизація                                                                          – задній амортизатор.

14.   Максимальна швидкість, км/год                              – до 50.

15.   Середня швидкість для веломандрівок, км/год     –  20 – 30.

16.   Вага, кг                                                                                            –  30.

17. Максимальне навантаження, кг                                         – 150.

 

Приготування до початку роботи.

Приготування до початку роботи.

 

Моделювання конструкції.

Моделювання конструкції.

 

Підготовка до першого виїзду.

Підготовка до першого виїзду.

 

Перший виїзд.

Перший виїзд.

 

Еволюція віджимної зірки.

Еволюція віджимної зірки.

 

Переднє дискове гальмо.

Переднє дискове гальмо.

 

Під час чергового випробування.

Під час чергового випробування.

 

Готовий виріб - Made in Ukraine.

Готовий виріб – Made in Ukraine.

Інші фото готового трайка пропоную подивитись у режимі слайдів на відео.

 

10 коментарів до ““Комфорт-02” для Володимира.

  1. Для чого важкі крісла на трайку? Чому було не замовити у Ганшина нормальне крісло?
    На скільки був би легший трайк, якщо б його робити з алюмінієвого ровера?
    В мене є задній маятник з двохпідвісу стального та алюмінієвого. “На руку” різниця у вазі колосальна.
    Моя думка, з якою Павло та інші не погоджуються, ща стальна рама це позавчорашній день. Якщо вже і займатися лігерадобудуванням, то варто купити аргонову зварку, або не займатися фігньою.

  2. Оскар,алюміній,аргон і т.п. то добре.Тількі питання ,а яка буде собівартість виробу?Чи де завгодно є можливість заправляти аргон ?Що ви будете робити без аргону і тоді буде зрозуміло буде чого ВИварті без алюмінію та аргону.То запам’ятайте – Ситий голодного не зрозуміє,ніколи.

  3. А загалом Оскар,мені ітересно ,а що Ви самі зробили своїми руками по даній темі?Чи тількі язіком вмієте трьоп вести?Я ніде не знайшов якоїсь інфи про Ваші вироби,чому ?

  4. Ну так давайте повернемося до Україн зі стальними рамами, пересядемо на Жигулі і заспіваймо” і Ленін такой молодой”.
    А в таких проектах , де виготовляється виріб для інвалідів, потрібно залучати спонсорів та небайдужих.

  5. Шановні колеги!

    Забагато галасу із нічого!

    Про крісло: хоч воно і важче, але воно служит для комфорта звідси я і догадуюсь чому назва трайку саме “Комфорт”
    Про матеріали: Не всі можуть купити собі якісний сварочний апарат для алюмінію уе по-перше, по-друге він значно шкідливіший за звичайну варку сталі, по третє де взяти ту марку труб яку має відповідну жорсткість???
    Сучасні велосипеди роблять із сплаву алюмінія маркою 6061 а то і уже другі технології алюмінію використовують провідні бренди.
    Я вважаю що кожен сам собі вирішую з чого йому робити своїх коней бо йому на них їздити, тож данна суперечка не має ніякого сенсу, в дечомусь і “Жигулі” кращі за іномарок бо їх не так шкода і можна самому щось заколхозити на ньому а на іномарці таких випробувань робити не у всіх вистачає духу

  6. ЗВертаюся до автора до дяді Паші!

    Чудова робота і видно, що і до роботи і до публікації матеріалу віддався з максимальною віддачею!

    Так далі

  7. Габріелю,суперечки ніякої не має.Той громадянин повинен знати своє місце.Крім грошей та язиком молоти воно ні нащо не спроможне.Воно ще пів року тому намагалося мене діставати своєю писаниною.І будь хто з аматорів конструкторів підтвердить,як не дуже приємно читати про зухвале ставленя до того що ти робиш.Таких “спеціалістів”вважаю не доцільно допускати на сайт.Вони тількі відіб’ють бажаня спілкуватися тим хто дійсно щось робить.

  8. Ого. Хочеться зустрітися. Може одумається і вибачеться. Або поможу одуматися.
    З Павлом мо спілкувалися на тему вибору металу, і тут я трохи продовжив цю тему. “Займатися фігнею” я написавв цьому снесі, і думки образити немав. Так само про аргон . Звичайно що кожен як хоче так робить. Я просто висловлюю свою думку і маю на це право.
    Мені цікаво, чим я того типа образив пів року тому.

  9. Дехто щось робить, подім думає, дехто довго думає, потім робить… Яка різниця…Кінчайте суперечку, дуже неприємно. Стосунки важливіші за якісь відносні істини. На цьому сайті такого ще не було. Де навчились? У сусідів на форумі?

  10. Дякую Павлу Недільському за цікаву статтю! Завжди цікаво подивитися на роботу та досвід інших!

    Oskar5, що до алюмінію і аргону – це вчорашній день! Європа зараз на карбон переходить. Однозначно треба робити з найкращого. Але питання в наступному, якщо робити трайк із алюмінію, то його вартість виросте в рази! І ця ціна буде економічно обгрунтованою, бо при побудові такої техніки слід враховувати не лише вартість матеріалів, але й вартість обладняння і його амортизацію. Також зіграє роль серійність: більша кількість – менші витрати. Багато у нас є ентузіастів, які готові викласти дві тисячі долларів за таку машину? Я вже не говорю про людей з обмеженими можливостями, які живуть на мізерну пенсію. А ви готові стільки заплатити? Можна і з карбону купити за 3-5 тисяч євро. Спонсора на таку справу теж знайти ой як не просто (на весні чи влітку на сайті публікувалася стаття про побудову трайка за гроші спонсора, але там ішлося про суму в 4 тисячі гривень, якщо не помиляюся, і деякі деталі взяли із інвалідного візка – їх купувати не довелось). А ми ж говоримо про суму в 60 тисяч гривень! Без образ, але така наша українська реальність.

Коментарі закриті.