20 дюймів – дуже актуальний розмір для HPV, тому починаємо з нього.
Провів перші тести покришок на 20 дюймів. Барабан ще не готовий для повноцінних тестів. Ці тести я робив для відпрацювання методики тестування, виявлення похибки та внутрішніх втрат в стенді, а також напрацювання методу аналізу результатів.
Більшість тестів проводились тричі. Кожний тест має три контрольні точки – три швидкості тестування. Кожне тестування дало свою лінію. В ідеалі всі лінії одного кольору мали б збігатись. Чим більша різниця між лініями одного кольору – тим більша похибка. Один колір для однієї покришки.
У всіх тестах було використане одне колесо і одна камера.
Тиск для кожної шини вибирався з деяким запасом, тобто не максимальний, а трошки менший.
Виключення я зробив для покришки «Maxxis Miracle», яку протестував на малому тиску. Нажаль. Вона показала навіть гірший результат, ніж одна з найдешевших покришок, для якої цей тиск робочий.
Результати представляю у вигляді графіку:
А також таблиці у відсотках (тут від результатів відняте значення втрат на холостому ходу).
Детальніше про покришки:
Найкращий результат у Rubena Zirra – R. Робочий тиск до 7-ми бар, але я побоявся так її качати, бо вона сильно зношена. Тому в тесті було лише 6 бар. Проте це не завадило їй показати відмінний результат.
Величезний мінус цієї покришки – дуже швидке зношення гуми. Не знаю, в чому справа, але вона не пройшла і 500 км, як зносилась. І проблема не тільки в неправильно виставленій, свого часу, колії. При різкому гальмуванні (і блокуванні) вона одразу протерлась до корда. Це при тому, що заблоковане колесо проїхало максимум півметра.
Пробіг: 500 км
Вага: 703 г
Тиск в тесті: 6 бар
На другому місці дешева індійська покришка GRL. Це несподіваний результат, адже я купив їх всього по 130 грн за штутку. (Купляв тут) Мало того, що ця покришка має низький опір коченню навіть при 4- бар, так вона ще й дуже повільно зношується. Покришка на фото пройшла вже 1200 км. Суттєвий мінус – через індійський стандарт вона погано налазить на обід. Є ризик пошкодити її при монтуванні. В усьому іншому – чудовий варіант, найкращий по ціна\якість.
Пробіг: 1200 км
Вага: 747 г
Тиск в тесті: 4 бар
На 3-му мцсці Primo Comet. Я довго шукав таку покришку, бо вважав її найкращою з того, що можна знайти на 20 дюймів, і щоб воно було міцним. Тести показали, що це зовсім не так. Але безперечна перевага цієї покришки – зносостійкість. Покришка на фото пройшла вже близько 15 000 км.
Пробіг: 15 000 км
Вага: 584 г
Тиск в тесті: 7 бар
Наступне місце – Maxxis Miracle. Купив нещодавно. Купився на рекламу, де було написано «низький опір кочення». Тести показують, що опір кочення в неї досить високий навіть при тиску 7 бар, а при меншому тиску вона взагалі провалює все що можна… Це зайвий раз підтверджує, що необхідно не вірити рекламі, а перевіряти все самим. З явних плюсів: товста гума на доріжці кочення. Це дає шанс на те, що покришки прослужать довго, і не будуть часто пробиватись.
Пробіг: 58 км
Вага: 705 г
Тиск в тестах: 7 та 3 бар
Elka Kirov (Hang Zhou)
Одна з найдешевших покришок. Проте тут варто зазначити, що покришки з таким самим протектором роблять ще одна чи дві фірми. І ті дві – повний відстій, навіть не витримають 3 бар, до того ж доріжка кочення в них просто супер тонка, і це викликає швидке зношення та дуже часті проколи.
На робочому тиску ця покришка показала хороший результат, зважаючи на її ціну. Та ж сама «Maxxis Miracle» коштує втричі, (а то й вчетверо дорожче), а при тискові 3 бар показала навіть гірший результат.
Пробіг: 900 км
Вага: 691 г
Тиск в тесті: 3 бар
Остання покришка, яка навіть не дожила до цього тесту – CHI SAI. Лопнула при намаганні накачати навіть 3 бар. Перед цим пройшла не більше 70-ти км і стерлась майже в нуль. Всередині корд повилазив з гуми. Коротше кажучи – повний відстій. Її вдалось один раз протестувати, і вона показала значно гірший результат, ніж «Elka Kirov».
Пробіг: 70 км
Вага: 500 г
Тиск: 2.5 бар
Висновок:
Висока ціна, високий тиск та мала вага абсолютно не кажуть про якість або малий опір кочення. Більше значення, схоже, має конструкція протектору. Поки що найкращі результати у шин, які мають сегментований протектор.
Далі буде!
Очень интересно, жаль дорогая пересылка покрышек, да еще и в обе стороны надо отправлять. А если корд стальной то обемная посылка получится.
А у тебя ещё есть те Швальбы-марафон, на которых ты был на лагере? Очень интересно протестировать одну из них, особенно по тому, что тест этой покрышки есть на сайте “RR” (http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/compare/schwalbe-marathon-plus-2015-vs-schwalbe-marathon-racer-2015), то есть можно использовать результат, как точку отсчёта.
Расходы на пересылку разделим пополам. Когда дело дойдёт до «сезона тестирования». Сейчас стенд имеет вибрации, и именно из-за них результаты немного неточные, приходится делать по три теста, а это долго. Тест на холостом ходу не вызвал вибраций, и все три прогона уложились в 1% погрешности.
Есть 2 размера 26 передняя на 6 бар, и 28 задняя 6.5бар.
Но задняя внутри содержит много латок из стеклоткани.
Есть и понакатистей покрышки у меня.
60-70 ват на 20 дюймову при 6 бар та Schwalbe Big One LiteSkin 29×2,35 16 ват при 1.7 бар сильно велика різниця. чи буде можливість перейти на ланцюгову передачу на барабан ,чи буде можливість протестувати покришкку із списку сайту http://www.bicyclerollingresistance.com ?
morshalov, мої ватти не можна сприймати за реальну потужність! Це умовні ватти – тільки для порівняння.
Якщо протестуемо Швальбы-марафон, то зможемо зробити поправку, бо їхній оппір відомий (при 29 км\год, 42.5 кг навантаження, та 6 бар опір складає близько 23-х ватт).
В моїх тестах навантаження 50 кг, але можна регулювати.
Що до списку, то як раз Швальбе-марафон там є. Я дав посилання в попередньому коментарі.
НА ланцюгову передачу я переходити не буду. Потрібно просто протестувати шину з відомими опором, та зробити загальну поправку. Тоді результати будуть відображати реальну потужність.
Электровело, для тестов лучше подойдёт “марафон” на 26 дюймов.
Спасибо.
Опыт подверждает мои наблюдения – Рубена очень накатистая но ооочень нежная – у меня на 2х кВт складнике на задке она пробивалась почти каждую поездку+при последнем пробое пока остановился порвалась так что можно в дырки руки просовывать.
Марафон 2 плюс тур 26″ – средняя по накату но оооооооочень живучая покрышка – налетел на стальной штырь (Д – около 5мм) в торможении юзом – жива!!! хоть и покоцаная, за год на лигераде и кроскантрийнике не пробилась не разу.