HPV – пригоди на кожен день

DSCF1233

Цього року я наїздив вже більше 3000 км. Це не так багато, якщо їздити кожен день, але я їжджу в середньому 2-3 рази на тиждень, і цьогоріч не брав участі в походах, нажаль. Досить давно я почав задумуватись над тим, чому мені так подобається їздити на HPV, навіть не дивлячись на те, що поїздки далеко не завжди легкі.

Навпаки, майже кожна поїздка це суттєві фізичні навантаження, витрата часу, ризик знаходження на дорозі серед автомобілів… Іноді доводиться їхати під дощем, або снігом…

DSCF1215 DSCF1216

Природньо, що більшість людей не зуміють, навіщо це мені. Вони не розуміють, навіщо я веду такий спосіб життя, при якому намагаюсь «створювати собі проблеми» використовуючи HPV як повсякденний транспорт, місцями фанатично.

DSCF1206 DSCF1255 DSCF1209 DSCF1210 DSCF1212

Чому б просто не купити машину, адже зараз вони не дорогі? Або скутер врешті-решт? Це філософське питання, і я думав над ним багато. Припускаю, що в людині є потреба, прагнення до пригод. Мало хто реалізує його в спорті, але, так чи інакше, люди це прагнення реалізують. Хтось дивиться гостросюжетне кіно, хтось ходить на футбол, хтось просто п’є горілку і шукає пригод на вулиці… Кожному своє. В дитинстві мене не привчили займатись спортом. Але я чув історії деяких спортсменів, які кинули свої захоплення, коли стали сімейними людьми.

Здається, я знайшов хороший спосіб суміщати спорт і пригоди з корисною роботою по транспортуванню повсякденних речей. Майже кожна поїздка за продуктами або по інших справах у місто це так чи інакше пригода, можливість відчути себе частиною природи, відчути безпосередній рух життя, часом перебороти себе.

DSCF1207 DSCF1213 DSCF1231 DSCF1226

Якщо мені доводиться їхати в місто на автівці (що буває дуже рідко), то після швидкого повернення, подолання шляху без зусиль, я відчуваю втрату настрою, наче пропустив найцікавіше. Немає нічого цікавого в тому, щоб потрапити в магазин і купити все по списку. Але, якщо це поїздка на лігераді, то у всьому з’являєтсья сенс і місія – виконання завдання по доставці. Іноді я сам не розумію, чому навантаження приносять задоволення, і можу зрозуміти тих, кому це не подобається. Але, мабуть, такий мій шлях, і я цілком розумію, що сам його вибрав і створив умови для того, щоб жити саме так. Звісно, неабияке значення має те, що дружина мене підтримує в цьому.

Коли я тільки починав їздити на лігерадах, то завжди намагався їхати якнайшвидше. Я і зараз люблю швидкість, але роки тренувань на далекі дистанції змінили моє тіло, пристосувавши його саме для тривалих навантажень середньої інтенсивності. Відносно недавно я відкрив найбільшу перевагу лежачої техніки. Ця перевага в економічності, або енергетичній ефективності. Під час побутових поїздок по доставці будь-чого у мене майже ніколи не стоїть задача доїхати до місця за певний час. Найчастіше ліміт часу це світловий день, а якщо мова про відвідування якихось установ або магазину, то потрібно потрапити туди у робочий час. Головна задача це не швидкість, а виконання завдання по доставці. Іноді я їжджу у спортивному режимі, але після таких поїздок необхідно відпочивати решту дня, навіть якщо поїздка всього на 50 км. Тому, найчастіше я використовую більш повільний економічний режим, який дозволяє, після повернення додому, одразу переходити до повсякденних справ і не потребує тривалого відновлення.

Поки що не можу точно описати, як виявити цей режим, це індивідуально і кожен має знайти його для себе сам. Головна суть і перевага лежачих велосипедів в тому, що вони дозволяють їхати дуже довго і бути максимально розслабленим там, де це можливо. На сідлі ви не можете сидіти довго, велосипедистам рекомендують робити зупинки через кожні 20-30 хвилин. Звісно, до всього можна звикнути, але навіщо звикати до незручностей, якщо їх можна усунути?! Аеродинаміка лежачих, у більшості випадків, краща за вертикальні велосипеди того ж класу. Але, в реальних умовах, якщо спортсмен вертикальщик хоче вас обігнати, то він це зробить. Тренована людина легко перекриє перевагу в аеродинаміці просто збільшуючи потужність. Тому не варто думати, що маючи лігерад ви легко всіх обженете, адже фізична форма це просто надважливий фактор. А володарі дорогих спортивних велосипедів, як правило, багато тренуються і беруть участь у перегонах.

Проте, лігерад має велику перевагу в туристичних поїздках. Туристичні поїздки дуже схожі на побутові, адже вам так само необхідно везти вантаж на велику відстань і економити сили.

Про це хочу трохи розповісти.

Для таких поїздок я можу поділитись одним прийомом: для того, щоб їхати далеко, вам не повинно бути важко. Наприклад, якщо на вашому шляху сильний зустрічний вітер – не соромтесь збавити швидкість до 15-ти км\год, або навіть і менше. Головне, щоб ви не виснажились, особливо, якщо шлях попереду далекий. Необхідно пам’ятати про те, що опір повітря зростає пропорційно квадрату швидкості. Іншими словами:при зустрічному вітрі зменшення швидкості на 20% може дати економію енергії на 50%. Тут абсолютно хибним стає твердження, що каже: “краще трошки напружитись і доїхати за менший час, ніж їхати легко, але довго”. Зменшення швидкості дає дуже сильну економію енергії в сумі, і чим більшу відстань необхідно проїхати, тим доцільніше їхати в економічному режимі. Той, хто намагається їхати швидко в складних умовах, ризикує витратити всі сили на півдороги. Тому повторю ще раз – не соромтесь збавляти швидкість, якщо вам важко. Не потрібно будь що тримати якусь визначену швидкість на спідометрі, якщо ви не на перегонах. Саме при такому підході лігерад розкриває свій потенціал якнайкраще.

Звісно, я, як конструктор, прагну підвищити його ефективність, щоб комфортна швидкість була більшою. Проте правильна тактика поїздки може бути навіть більш важлива за характеристики конкретної машини.

Ще одна порада: якщо на вас чекає дальня дорога, і ви маєте частину шляху їхати в темряві, то краще вирушайте вночі – до світанку, щоб мати більше часу до заходу сонця і не їхати втомленим в темряві. В темряві краще їхати на свіжу голову, до того ж знаючи, що попереду світанок.

 

Особисто про себе хочу сказати, що використання HPV дає мені настільки багато, що я навіть не можу уявити свого життя без цих поїздок.

Кілька фото з нещодавніх поїздок:

DSCF1208 DSCF1223 DSCF1224 DSCF1225 DSCF1237 DSCF1238 DSCF1241 DSCF1245 DSCF1247 DSCF1254 DSCF1260

 

6 коментарів до “HPV – пригоди на кожен день

  1. Доброго вечора всім.У минулому році минуло 45 років як я у седлі. І приблизно 25 як захопився веломобілями.А у подорожах вже більше 50,як пішки по Кавказу,Криму,Карпатам .Так і на велі.Мандрував і за “бугром”.Що хочу сказати,так згоден з Олексієм що подорож на лігераді дає особливі відчутя.Незнаю кому як,а я на свій вєлік сідаю інколи проїхати від дому до гаража-1.5км.На більшу відстань рідко.Хоча у минулому році і 200 бревет прокатив,ще раніше і 400.Просто велік вже приситів,захотілось чогось нового,на своєму “WINGS” проїду 80-100 км. приїду у гараж а вставати нехочеться. І сидю думаю,кудиб ще поїхати?Але настає вечір,хочеться і поїсти ,а тут і втома дає взнаки,і як кажуть скрипляючи серце зачиняю гараж і до оселі.Одна мудра людина сказала – На місці тупцювати ,багнюку місити. То я для себе розумію як,усе житя проїздити на вєліку всеодно що місити багнюку.Для того людині Господь і дав мозок щоб вона прогресувала.І якщо ти не сіра маса,то будеш на висоті.Не можу погодитись з Олексієм стосовно прирівняня побутових поїздок з багато денними подорожами.То є небо і земля,думаю то невеликий досвід подорожей Олексія.Але то наживне.У побутовій завжди знаєш що тебе чекають,нагодують і голова неболить де поставити намета.Інша справа коли ти сам на сам на дорозі,і допомоги чекати нема звідки. 90% своїх подорожей я зробив одинаком,від двох діб до декількох тихнів .І в побутовій не пізнаєш у повному обсязі тугу за родиною,тим більше коли сам.І тут кується сила волі ,сила духу.Я вже некажу якщо застала негода,добре якщо недовга ,день-два.А як мене з напарником затали дощі саме по Черкасщині та Кіровоградщіні,з 8 днів ,7 вставали вранці і лягали спати під дощем.Причому газова піч зламалася,то розпалювали і вранці і в вечері вогнище під дощем.Мігби багато розповісти,та не можу відбирати у шановного читача часу.

  2. Цікава стаття по темі “HPV-філософія”. У мене навіть з’явилося бажання відкрити таку рубрику на клубному сайті. Технічних статей у нас досить багато, розповідей та звітів про подорожі також вистачає, а от цікавих статей-роздумів досить мало…

  3. Олександр, я зауважив на схожій задачі при побутових і туристичних поїздках. В обох випадках везуть вантаж, і в обох випадках необхідно зберегти сили. У випадку з туризмом сили потрібні для приготування до ночівлі і для продовження подорожі на наступний день, а у випадку з поверненням додому потрібно вести хазяйство. Так що, з точки зору тактики поїздки не бачу значної різниці. Мій максимальний похід продовжувався два тижні, але за родиною я не сумував, бо всі були зі мною 🙂

  4. Правильная статья! Я сам пришел к таким же выводам! Спокойная поездка и природой позволит насладится, и от самой езды получить удовольствие!

  5. Згідний з порадою Олексія: “В темряві краще їхати на свіжу голову, до того ж знаючи, що попереду світанок”
    – думка про те, що доведеться довго їхати в темряві (а особливо по незнайомій та ще й поганій дорозі) вселяє тривогу і деморалізує.
    Те ж саме відноситься і до переміни погоди. Краще виїжджати в дощ чи зустрічний вітер і знати, що через годину-дві вітер зміниться і вигляне сонце :). + приїдеш у місце призначення сухим і з гарним настроєм (некомфорт і напруга швидко забуваються)

  6. Гарна стаття, згоден практично з усим текстом. Класно отак на зручному вело, не залежним від заправок, зарядок, без шуму, до лігера я не міг подумати що велик буває настільки зручним, що від нього потім не хочеться відмовлятися.
    Й правильно сказали, їдучи на тій же машині вражень від поїздки менше в рази, немає фану чи як це назвати, просто їдеш і все.
    Якось я був поїхав на Миргород (від мого дому туди й назад майже 90км) просто покататися, там купив газету за 4 гривні, щоправда, батько дома поприколювався з того яка велика ціль у мене була 😀
    А так хочеться саме пригод, мабуть це головне.

Коментарі закриті.