Перші тести “Колумб-шосе”

Покриття "смерь шосейним шинам"

Покриття “смерь шосейним шинам”


Всім привіт! Пишу перший звіт про перші 60 км на шосейному варіанті, а також практикуюся писати українською.
Перший виїзд у Чигирин пройшов дуже добре. З попутним вітром я домчав туди за одну годину і одну хвилину (рекорд на Магеллані був 1.04). Загалом Колумб на 10 кг легший від Магеллана, тому на підйоми я їхав значно швидше. Але комфортність знизилася, з’явилася вібрація на грубому асфальті, проте з цим можна миритися. Зворотній шлях був складнішим, максимальна швидкість з гори становила лише 54 км\год (на Магеллані на том у ж місці було 65 км\год). Також значно погіршилася аеродинаміка. Це добре відчувається при зустрічному вітрі. На тих ділянках, де Магелланом я проходив пологі спуски не допомагаючи педалями, на Колумбі доводилось трохи підганяти.
Наступного дня я мав поїхати знову-таки у Чигирин по справах. Але під час спуску по гравійній дорозі пробив переднє колесо.
Покриття "смерь шосейним шинам"

Покриття “смерь шосейним шинам”


При чому я помітив проблему не відразу. Можливо проїхав з кілометр спуску на пробитому колесі.
Спуск "смерь шосейним шинам"

Спуск “смерь шосейним шинам”


Помітив це тільки тоді, коли виїхав на асфальт, а вібрація не зникла. Заклеювати колесо не було ніякого сенсу. Камера вся була як друшак – в дірках. Довелося скасувати поїздку, й тягти лігерад 4 км додому вручну. Можливо, причина пробою – слабко накачане колесо. Після огляду колес я помітив, що і задне колесо також отримало пошкодження по бортах, хоча не було пробито. Тобто гострі камені ріжуть ніжну шосейну покришку по бортах, з яких починають лізти нитки. Так що я вирішив зняти дорогі шосейні покришки – берегти їх для гонок по асфальту.

Через день я знову поїхав по справах, але замінив шосейну резину. Спереду поставив стару, більш дешеву шосейну з товстою боковиною, а ззаду – туристичну резину, бо у мене більш не було шосейних камер. Погода цього разу була значно похмурішою, також був дуже сильний вітер. По дорозі туди вітер був майже попутним, та я знав, що назад буде їхати важко, тому економив сили. Зворотня дорога була дійсно важкою. На відкритих ділянках я інколи не міг їхати швидше за 14-15 км\год. Це було незвично для мене, бо всю зиму їздив з такими вітрами на Магеллані і не було таких проблем.
Отже в цілому я маю підозру, що зменшення ваги аж на 10 кг при одночасній відсутності носового обтікача не покращило ходові якості машини. Можливо, обтікач не так потрібен в спокійну погоду, коли немає вітру. Але під час сильних вітрів обтікач виправданій на всі 100%, навіть якщо він додає 5 кг ваги. Проте, надійні тести аеродинаміки чекають у найближчому майбутньому.

Колумб 2013

Колумб 2013

Наші краєвиди

Наші краєвиди

Наші краєвиди

Наші краєвиди

Світловідбиваючий смайл

Світловідбиваючий смайл

4 коментарі до “Перші тести “Колумб-шосе”

  1. Я відмовився від шоссейних покришок – навіть фірмові і накачані до дуба пробиваються!

  2. Насправді доведено, що шосейні покришки не дають переваг навіть на гладкому асфальті. Хіба що мідель і маса коліс… Це має значення на шосейному велосипеді. Використовувати на лигераді, тим більше ві таких умовах не має сенсу на мою думку.

  3. Здравствуйте.
    Спасибо за отчет!

    Насчет пробоев камер – безусловно покрытие для них не совсем подходящее. Но имхо возможно пробой случился не только из за покрытия. Представьте пятно сцепления шоссейной камеры, оно относительно невелико . При этом масса аппарата хорошо ушла от шоссейного велосипеда (7 – 10 кг) в сторону прибавки до (20 кг).

    При большей массе давление на и без того небольшое пятно контакта увеличилось. Увеличилось и само сцепление покрышки с поверхностью ( это положительно). Вместе с тем шоссейная покрышка имеет небольшую степень раздутия, и чем больше масса на нее – тем больше шанс “змеиных укусов” и пробоев на колдобинах ( что отрицательно) .

    Хорошо если у вас есть возможность выезжать сразу на асфальт, тогда думаю подобных проблем не возникнет. Но если возможности таковой нет – то ИМХО полусликовые покрышки на 28 х1.75″ исправят эту каверзу)

    Из недорогих относительно моделей пользовался когда то покрышкой maxxis overdriwe , катит отлично , разница со сликом шоссе думаю ощущаться не должна за счет немного большей массы . Кстати эти покрышки неплохо держат и умеренное внедорожье, иногда пользовал их в сухом лесу. В целом очень интересно было прочесть отчет.

    Еще быть может пригодится из собственных наблюдений о аэродинамике, усилиях и диаметре колес.
    Ставил как то на 26″ мтб заднее 28″-е колесо, благо просвет на раме позволял поиграться, резина 1.75, расчет кассеты 11-32 – тот же что и на родном 26″ колесе. И вот что это дало:
    в безветренную погоду, по асфальту , при одинаковых усилиях-
    26″/26″ колесо – 26-28 км/ч
    26″/28″ колесо – 32 – 37 км/ч

    небольшой встречный ветер, по асфальту, при одинаковых усилиях-
    26″/26 колесо 20-22 км/ч
    26″/28″ колесо 13-16км/ч

    Безусловно делаем поправку что это обычный велосипед и аэродинамика у него хуже чем у лигерада,
    но как показала практика малое колесо в условиях ветра и перепада высот иногда оказывается быстрее колеса большего диаметра.

    при безветрии или улучшенной аэродинамике безусловно в выигрыше 28″ .

    И еще – это мое субьективное мнение, думаю стоит учитывать то КАК вы привыкли педалировать.

    Если вы силовик (педалируете медленно но с большими нагрузками ), то возможно что с 28″ колесом вам будет комфортнее и продуктивнее даже со встречным ветром.

    Ежели вы частотник (педалируете быстро ,но с небольшими нагрузками), – то скорее всего 26″ колесо за счет большей динамики разгона и вращения – это ваш комфортный вариант.

    Еще возможно есть связь в соотношении массы человек/аппарат , т. е. при 28″- колесах целесообразно использовать максимальное облегчение где только допустимо. А при 26″ – за счет динамики разгона -вес аппарата и человека не так критичен по затратам усилий.

    Не подумайте что я каким то образом хотел кого то здесь обидеть или задеть за живое, просто может кому пригодятся такие наблюдения.

    Смена диаметра колес на одном и том же аппарате дает ощутимо понять разницу.
    А вообще то хотелось бы разобраться – СУЩЕСТВУЕТ ЛИ ЗАВИСИМОСТЬ в ПРОЦЕНТНОМ СООТНОШЕНИИ ЧЕЛОВЕК(вес)/КОЛЕСО (диаметр)?

    Быть может кто что знает , или найдется статья по теме?
    Давайте разберемся вместе.

    P/S.

    Меня давно не было на сайте. Многие люди сейчас (друзья, родственники) забывают кто они есть , часто страшно ссорятся из за политики. Политика это тоже важно, но она изменчива. А вот друзья и родственники – остаются с нами в любых ситуациях, даже самых непредвиденных, в ситуациях приятных и страшных.
    Друзья, не ссорьтесь пожалуйста. Помните зачем мы здесь собрались.
    Достаточно что мы занимаемся развитием и продвижением экологически чистого вида транспорта.Это светлая и достойная цель. Это есть проявление прекрасного, и главное здесь то- что мы друг друга понимаем!) Оставайтесь собой, оставайтесь людьми.
    С Уважением, и удачи в пути!

Коментарі закриті.