Перспективи транспорту, що рухається силою людини

Історія нашого біологічного виду – Homo Sapiens триває близько 100 тисяч років. Приблизно 70 тисяч років люди були мисливцями-збирачами, які постійно бігали і були фізично активними. І 30 тисяч років ми були землеробами і скотарями, що дозволило нам стати найуспішнішим видом на планеті, але за це довелося платити залежністю від врожаїв. І лише останні 200 років люди стали індустріальним суспільством, де у кожного є робота, яка робить внесок у спільні знання цивілізації.


Протягом всієї історії люди вели активний спосіб життя. Наші тіла пристосовані до бігу, також як і наш мозок робить нас щасливішими, коли ми рухаємося і відчуваємо помірне фізичне навантаження. Люди не лінивці, які пристосовані до малорухливого способу життя. Але, в сучасному світі ми поводимося як лінивці. Більшість роботи, яку колись робили люди, тепер роблять машини. Ми просто сидимо і натискаємо на кнопки.
При цьому наші технології потребують все більшої кількості енергії. Ми хочемо не відставати від темпу життя, який все прискорюється. Кожен ват електроенергії збільшує концентрацію шкідливих речовин в повітрі, яким ми дихаємо. Кожна калорія, яку ми спожили, але не витратили, погіршує наше здоров’я. Кожен кілометр, який ми проїжджаємо на моторі, збільшує нашу залежність від викопного палива. А спалюючи це паливо, ми не тільки виснажуємо ресурси, але і прискорюємо глобальну зміну клімату всієї планети. І в цьому бере участь кожен з нас. У наших онуків є шанс не застати час, коли в океанах є Гольфстрім, їм можуть дістатися моря без риби і китів. Зміни клімату призводять до глобальних засух, що може привести до глобального голоду і нових воєн. Ми, як люди, які вважають себе розумними видом, поводимося вкрай безвідповідально, руйнуючи своє навколишнє середовище. Це роблять не тільки великі заводи, що виробляють мотлох, який ми купуємо, щоб викинути в сміття через пару днів. Основне джерело парникових газів це автомобільний транспорт. Крім вуглекислого газу в повітря розпорошуються шкідливі речовини з присадок до палива. Тільки подумайте про те, що за часів нацистської Німеччини людей труїли вихлопними газами, направляючи вихлоп всередину фургона. Уже цього одного достатньо, щоб зрозуміти, яким абсурдом ми займаємося, спалюючи тисячі тонн бензину і соляру на вулицях, і вдихаємо все це, при чому, добровільно. Зверніть увагу, що у середині більшості автомобілів на наших вулицях сидить тільки 1 людина.

Перехід на електротранспорт не вирішить проблему повністю. По-перше, на це буде потрібно не одне десятиліття, а по-друге, виробництво електроенергії також використовує викопне паливо.
При цьому 90% поїздок люди здійснюють в межах 10-ти км від свого будинку.

Все що нам потрібно зробити, це сісти на велосипеди, і велика частина шкідливого впливу на навколишнє середовище зникне. Мало того, ми станемо набагато здоровішими. Не потрібно бути майстром спорту, щоб проїхати 10, 20, 30 км на велосипеді. Якби нам не потрібно було утримувати автомобіль, не потрібно його купувати, платити за паливо, масло, страховку, запчастини та сервіс, ми могли б працювати менше. І у нас було б більше часу на те, щоб не поспішаючи доїхати, куди нам потрібно на велосипедному транспорті. Працюючи своїми м’язами і при цьому, рухаючись зі швидкістю бігуна, ми повертаємо тіло до того, для чого воно пристосовувалося 70 тисяч років еволюції.

Велосипед в традиційному розумінні це 2-х колісний хиткий апарат. Але велосипеди можуть бути дійсно комфортним транспортом, на 3-х або 4-х колесах, із зручним кріслом, кабіною, захистом він негоди. У світі такі велосипеди називають Human Powered Vehicles або веломобілі. Вони також можуть бути і багатомісними, і вантажними. І їзда на них не вимагає бути спортсменом. Витрати сил трохи більше, ніж при ходьбі. І якщо у вас є час на поїздку, то навіть шлях в магазин або на роботу подарує вам спортивне насолоду. Все, що потрібно зробити, це зрозуміти, що людська сила в комбінації з ефективним велотранспортом це рішення величезної проблеми із забрудненням, смертельною небезпекою для пішоходів, шумом і пробками в містах. А також вирішення проблем зі здоров’ям, які виникають як наслідок малорухливого способу життя.

Також більш аеродинамічні веломобілі можуть бути міжміським транспортом, для тих, хто вже набрав хорошу спортивну форму. Людина середньої фізичної підготовки на веломобілі може проїжджати до 300 кілометрів за день. У 2019 му році на всесвітньо відомому веломарафоні Париж-Брест-Париж протяжністю 1200 км учасник Hajo Eckstein на веломобілі (де їх участь не заборонено) прийшов в першим, вперше в історії сучасного велоспорту, пройшовши дистанцію за 43 години 49 хвилин. (Посиланання на результати)

Велотранспорт не замінить моторний транспорт повністю. Але я думаю, він може замінити його в 80% випадків індивідуальних поїздок, якщо це будуть велосипеди нового покоління, а саме комфортні Human Powered Vehicles

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 коментарів до “Перспективи транспорту, що рухається силою людини

  1. Потенційних велосипедистів лякають чотири стихії : земля, вода, вогонь та повітря. Крутити педалі на підйомі, в дощ , під палючим сонцем або проти сильного вітру не кожному у задоволення. Закритий веломобіль майже повністю нівелює три останні перешкоди а малопотужний електродвигун виручить у горбистій місцевості.
    Особисто я не бачу жодних проблем у масовому поширенні такого транспорту у наших містах та містечках – ти їдеш по дорозі , по тротуарі , по пішохідному переході , по пішохідних зонах, паркуєшся де тобі хочеться, не потрібно ні прав ,ні реєстрації – ти повністю незалежна людина !
    Веломобіль це классно!

  2. Многоуважаемые веломобилисты!
    Вы правда не понимаете, почему ваши классные мобильчики мало кому интересны?
    Всё очень просто: в них сложно разглядеть практическую пользу.
    А практичность автомобиля ни у кого не вызывает сомнений.
    Почему же вы продолжаете упорно топтать одни и те же грабли?
    Где хранить веломобили? Да там же, где и автомобили! Но для этого у них должен быть КУЗОВ, который легко ЗАПЕРЕТЬ для ограничения доступа к конструкции и содержимого, защиты от непогоды. И достаточно прочный, чтобы возникало соблазна проверить.
    Только тогда люди не в теме задумаются о реальной альтернативе их ржавого автохлама.

  3. Уважаемый Trikol, мы всё прекрасно понимаем. А упорно топим в своём направлении просто потому, что нам это интересно.
    Лично мне “люди не в теме” вообще не интересны. Я давно уж не ставлю задачей убедить кого-либо делать то, что ему ненужно. А кому нужно – того не нужно переубеждать. Вообще я против попыток навязать кому-либо своё мнение. А это, почему-то, популярно на просторах бывшего СНГ. Каждый имеет причины делать то, что он делает. Будь то образ жизни или конструкции аппаратов. Поэтому я всех приглашаю к обмену опытом. Клуб это сообщество увлечённых людей. А то, что нас мало – не плохо.

  4. Человечество от собирательства перешло к земледелию и скотоводству, потому что ( … ).
    От натурального способа производства – к индустриальному, потому что ( … ).
    Концентрируется для проживания в городах, потому что ( … ).

    Универсальный и простой (но примитивный !) ответ: “потому что так удобнее”.

    Каким должно быть транспортное средство класса “HPV”, чтобы это самое “так удобнее” безоговорочно сработало там, где проживает подавляющее количество населения – в крупных городах ?

    Размышляя на эту тему, и развивая ее, считаю необходимым опубликовать следующие цифры.

    Современный автомобиль весит в 100 раз больше велосипеда.
    Перемещается в городе со средней скоростью 25…40 км/час.
    Расходует в 60…80+ раз больше энергии, чем велосипедист
    (200…300 МДж/100 км против 20…40 МДж/100 км у велосипедиста).

    Все параметры современных массовых автомобилей принесены в жертву одному-единственному: себестоимость массового производства.

    Энерговооруженность автомобиля: 10…20 кГ/л.с.
    Энерговооруженность велосипедиста обыкновенного: 500…700 кГ/л.с.
    Поэтому там, где машина едет на гору со скоростью 80 км/ч,
    велосипедист обыкновенный развивает скорость 3,5…6 км/ч.

    Автомобиль, в отличие от … , вследствие кузова со всякими приблудами обеспечивает всепогодность и относительную всесезонность.

    Площадь для хранения велосипеда в 30…40 раз меньше оной для легковой машины.

    Так каким же должно быть транспортное средство “HPV” для большого горбатого города ?

  5. Опечатка:
    вместо
    20…40 МДж/100 км у велосипедиста
    следует читать
    2…4 МДж/100 км у велосипедиста

Коментарі закриті.