Трайк+Електротрайк

 

Даний проект я розробив для декількох цілей, які успішно завершені та надалі будуть використовуватися при будівництві Людино-Мускульних Єкіпажів.

 

Перша ціль –  це перевірка аеродинаміки корпуса : на вигляді зверху корпус нагадує рибу, на вигляді збоку – човен. Результати однозначні і вони свідчать про різке збільшення швидкості при наближені до форми риби.

Друга ціль – це напівлежаче положення тіла – на мою думку: при досягненні максимальної швидкості звичайно доцільно лежаче або напівлежаче положення тіла, при мандрах доцільніше мені майже сидяче положення (мене сильно тяне в сон , коли я напівлежу, можливо це моя особливість).

Третя ціль – комфорт їзди в дощ, або по дощових дорогах – звичайно тут перевага у порівнянні із звичайним велосипедом (на велодні щиткі та криша тимчасово зняті).

Четверта ціль – захист системи (відсутність або зведені до мінімуму забруднень ланцюга піском та брудом , які піднімаються переднім та заднім колесом, як результат строк служби запчастин зростає).

П”ята ціль – перевірка роботи консольної підвіски заднього колеса ,а також підвіски, яку виконує сама рама, яка була зроблена із нержавійки : образно –  різниця як у мерса  рама-підвіска+підвіска консольна колеса) та запорожця(тільки рама-підвіска із заглушеною консолькою) – причому реакція від педалювання ще трохи відчувається(силно довгу консоль не хотів робити).

Шоста ціль – використання допоміжного двигуна (дуже приємна річ, яка дозволяє тобі в широких межах регулювати навантаження на ноги, батареї lifepo4 36v ємності15ah  вистачило орієнтовно на 60 км в режимі асистента).

Сьома ціль –  перевірка моделюючої програми на розрахунок жорсткості конструкції (були проведені спрощені рорахунки), але результатом я задоволений (передбачувані результати).

Восьма ціль – шумоізоляція корпуса (використовувався листовий ізопропілен – дуже схожий на полікарбонат, але властивостями сильно відрізняється(м”який та гнучкий) – не тарахкотить, що дуже приємно).

Дев”ята ціль – превірка склеюючих властивостей армовоного скотча (тримає приблизно 7- 8 місяців , якщо використовуєш очищувальну рідину, то довше ).

Десята ціль – використання магнітів (для кришки на багажнік та на копот вклеїв неодимові магніти), результатом задоволений.

Одинадцята ціль – поведінка екіпажу в умовах дороги , на яких часто їздять фури та дує боковий вітер (реакція на вітер та фури достатньо велика при невеликій висоті веломобіля, великий кермовий важіль в цій ситуації життєво необхідний або їхати трохи подалі від фур або чекати їх проїзд,варіанти є…).

Дванадцята ціль – реклама (займаюсь додатково ремонтом та продажем електровелосипедів).

   Конструція : матеріал рами нержавіючий профіль типу а304, кермовий важіль алюмінієвий профіль 20 на 40 мм довжиною 1 м , задня вісь – нерж круг також, фривіл посаджений на виточену втулку, яка фіксується на валу нерж гвинтом. втулки на задніх колесах зроблені із втулок передніх для велосипеду. втулки фіксуються на осі нерж гвинтом (на перехіднику від дискового тормоза на вісь),на даний момент зафіксаване одне колесо із задньою віссю,інше колесо вільно крутиться на простих вставках. Задня вісь тримається в 4-ох підшипниках в консолі (консоль видно на фото), підшипники використав такого типу як у каретках HollowTech. Встановлено на переді вилку пружинну на 20 дюймове колесо (на трохи більших ямках всерівно відчуваються різки удари , зчасом заміню на 24 дюймову ). Корпус – листовий ізопропілен – дуже легко різати, дуже легко склеювати, каркас корпуса – ізопропіленові трубки для водосистеми. Сидіння та вентизіт – розробка Олексія (мені особисто дуже подобаються).

 

 

 

Новини Рівного про велодень :

 

 

6 коментарів до "Трайк+Електротрайк"

  1. Вітаю Ігоря Моршалова із завершенням проекту, яким вдалося досягти такої кількості цілей! ) Мені сподобалась оригінальність ідеї використання консолей для “заднього мосту”. Шкода, що так мало фото і не все можна розгледіти. Все ж таки це не трайк, а повноцінний електровеломобіль (він має корпус). Кілька питань до конструктора: маса апарата, його габарити? Чи присутня там система гальмування? Бо я на фото не розгледів. Як веде себе апарат у поворотах на високій швидкості? Чи достатньо він стійкий? Де можна глянути і замовити листовий ізопропілен, бо гуглення по цій темі нічого не дало…

  2. Ну що Ігорю ,радий я що твій “дракон обріс пірячком” ! Зразу я думав що це плівка з натяжної стелі але не вгадав. Тепер і у Рівному є щось цікаве для велоконструкторів тому при нагоді обовязково заїду подивитись. А ще мені дуже цікавий електропривід хочеться спробувати його на ходу.
    Враження від апарату неоднозначні , тому якісь висновки зроблю коли побачу вживу.

  3. Добавив два фото. На повороті у порівнянні з велосипедом звичайним по швидкості програє в 2.5 раза , габарити орієнтовно 3м на 1м , маса біля 40 кг, гальма покищо на передньому колесі дискові. Матеріал ізопропілен або поліпропілен або коропласт, замовляв в інтернеті,а зараз з”явився в нашому будівельному супермаркеті.

  4. Приєднуюсь до привітань стосовно завершення проекту! Серед особливостей цього електротрайку я хочу відмітити “правильне” (з моєї особистої точки зору) використання мотор-колеса у якості “кареточного двигуна”. Я сам дійшов того ж висновку: у такій якості електромотор на HPV-техніці більш ефективний та корисний, аніж у разі його встановлення безпосередньо на колесі.

  5. Ігорю, згоден із Вашою думкою стосовно використання моторколеса у комбінації з кареткою, а не вмонтованим у колесо. Це дає ряд переваг: більший крутний момент на низьких передачах (менша витрата заряду акумуляторів, більша ефективність на підйомах), можливість розвинути більшу швидкість за рахунок підвищених передач, менша непідресорена маса колеса без двигуна. Але є і ряд недоліків: прискорене зношування ланцюга і зірок трансмісії (крутний момент двигуна припадає на елементи трансмісії), майже відсутня рекуперація (працює тільки у разі відключеного моторколеса при обертанні педалів), у разі використання двигуна на трайку неможливість організації руху назад (реверс двигуна не дасть жодного ефекту через трищітку на задньому колесі). По при все згадане переваги виглядають досить заманливо.

Залишити відповідь