Складний велосипед “Еврика-XXI” — у процесі створення

 

Учора я вперше проїхався на цьому велосипеді – доки що недоробленому, без гальма та переключення передач, але виїзд показав, що усі мої розрахунки стосовно конструкції та геометрії апарата були правильними.
Потреба у складному велосипеді у мене виникла вже давно. Під час подорожей у мене не раз виникали ситуації, коли треба дістатися від пункту А до пункту Б, відстань між якими складає від декількох кілометрів до двох-трьох десятків кілометрів, а подолати цю відстань майже нічим, бо громадський транспорт у цьому напрямку ходить дуже мало і у зовсім не у той час, коли мені потрібно.
Я приглядався як до чужих конструкцій, які можна повторити самому, так і до “фірмових” апаратів, які можна придбати вже готовими. І тут одного разу до мене випадково потрапили залишки старого велосипеда “Еврика-2”, що вироблявся на Львівському велосипедному заводі ще в радянські часи. Мені дуже сподобався механізм складання цього велосипеда, який за сумісництвом є ще й задньою підвіскою. Саме в той момент я вирішив, що більше не буду шукати складний велосипед у продажу, а зроблю його власноруч, узявши за основу саме таку ідею складання.
Від залишків “Еврики-2” я взяв не лише ідею, а ще й задню частину рами. В результаті на даний момент цей проект виглядає ось так:

Звісно, ще є над чим попрацювати, але основа вже створена. І вона їздить 🙂
Велика перевага такого способу складання – відсутність якихось додаткових шарнірів посеред рами. У данному випадку шарніром для складання є шарнір задньої підвіски, а у якості амортизатора я використав гумовий відбійник від задньої підвіски автомобіля ЗАЗ-968М “Запорожець”. Окрім стародавньої “Еврики-2”, таку ж саму конструкцію механізма складання мають сучасні велосипеди марки Brompton.

У складеному вигляді велосипед спирається на власний багажник, тому стоїть стійко і не падає. Переносити його виявилося теж досить зручно.

До речі, наявність складного велосипеда зовсім не відміняє необхідності мати компактний складний лігерад – це ще один мій проект, і про нього буде окрема публікація.

7 коментарів до "Складний велосипед “Еврика-XXI” — у процесі створення"

  1. Вітаю, Ігоре! Дуже приємна на вигляд конструкція! Гальма будут V-brake або дискові? Також цікаво, попереду буде одна зірка на шатуні, або ж таки буде три и перекидкою?

  2. Дуже приємна на вигляд конструкція!

    Дякую! При її створенні я керувався у першу чергу надійністю, а не естетикою, тому обрав форму рами як у велосипедів класу BMX. Із-за цього прийшлося робити невеликий виріз у нижній трубі, щоб ця труба не заважала задньому колесу під час складання (на останньому фото це добре видно)

    Гальма будуть V-brake або дискові?

    Вібрейки будуть. На передній вилці кріплення для них вже є, а для заднього колеса ще треба зробити.

    Також цікаво, попереду буде одна зірка на шатуні, або ж таки буде три і перекидкою?

    Для 20″ колеса маленькі зірочки на шатунах не потрібні 🙂 Тому буде тільки одна, на 48 зубців – спочатку це була система МТБ, але я прибрав з неї маленьку та середню зірочку, залишивши тільки велику. На задньому колесі стоїть 5 зірочок.

  3. Дуже сподобалась ідея складання і амортизатора. Просто, надійно і, як наслідок безвідмовно! Якби я розробляв такий велосипед то до такого не додумався б. Швидше за все зробив би пару-трійку якихось болтових з’єднань. 🙂

  4. Михайло, я теж не сам додумався 🙂 Амортизатор із відбійника автомобільної підвіски – так, це моя ідея, а от механізм складання створили конструктори Львівського велосипедного заводу років 30 тому назад 🙂 А тепер у мене є велика спокуса використати такий самий принцип складання для наступного проекту лігерада.

  5. Конструкція оригинальна, а як наприклад справи з жорсткстью рами ? Як я зрозумів в розкладеному стані задній маятник ніяк не фіксується – він прикріплений тільки в районі каретки.

  6. В тому ж BROMPTONI амортизатор зафіксовано за допомогою ексцентрика що додає жорсткості всій конструкції.

  7. Дійсно, у розкладеному стані задній маятник ніяк не фіксується. І жорсткості його кріплення, на мій погляд, достатньо. Я вже декілька разів спробував на ньому проїхатись, у тому числі по поганій ґрунтовій дорозі, та жодних проблем із жорсткістю я досі не виявив.

Залишити відповідь