Трайк «Т-10»

Т-10

Т-10


Перший серійний трайк «Т-10» Вже кілька років думав про виробництво трайків, але боявся складностей конструкції, бо не вистачало досвіду. Після двох прототипів відкритих трайків  (Трйк №1 та Універсал) та одного рамного веломобіля (Скотчмобіля), який, по суті, трайк, я дійшов висновку, що вже маю достатньо досвіду для початку виробництва серійної моделі. Назва «Т-10» означає 10-ту версію 3-Д креслення. Було дуже багато варіантів, деякі з них реалізовані в прототипах. В конструкції Т-10 є кілька нових рішень, а також використані кілька рішень, що вже були перевірені на прототипах, особливо на «Скотчмобілі», бо я проїхав на ньому вже 4700 км (на вересень 2017). Перше рішення це передня підвіска. Вона себе дуже добре показала. Не дивлячись на значний знос компонентів через солідну кількість км, машина не вийшла з ладу. За весь випробувальний період не було жодних проблем з шарнірами та важелями підвіски, або з рульовим керуванням. Однак пластикові шарніри важелів підвіски досить швидко зносились і там виник великий люфт. Користуючись порадою колеги на Т-10 я встановив сайлентблоки від скутерських амортизаторів в якості шарнірів важелів підвіски. Це рішення не було випробувано раніше, тому має пройти обкатку на першому серійному Т-10 та моєму новому сімейному транспорті. Під час випробовувань один сайлентблок вийшов з ладу, і його довелось замінити. На щастя, ці елементі можна легко знайти в будь якому магазині з деталями для скутерів. Наступний новий елемент це скорочена задня консоль. В «Скотчмобілі» консоль дуже довга. Це дозволило обійтись одним віджимним роликом. Але ціна за це – ланцюг проходить прямо над трубою маятника, і під час роботи підвіски торохкотить по трубі. Частково це вдається заглушити примотуючи на трубу прокладку. Також довга консоль маятника створює велике навантаження на підшипники в шарнірі. Окрім того, це велика рухома деталь, тому до неї не можна кріпити, наприклад, багажник. Це створює незручності. І останнє – довга труба маятника має значну вагу. В Т-10 консоль набагато коротша, а по вазі його задній маятник в зборі майже вдвічі легший за задню вилку «Колумба». Але довелось встановити два віджимні ролики в трансмісію. Хоча є варіант обійтись одним, пустивши ланцюг під маятником. Це ще необхідно випробувати, бо можливо, виявиться реакція підвіски на педалювання. Ще одне нововведення – використання тонких труб. Діаметр – 42 мм. Раніше всі рами були зроблені з труб діаметром 52 мм. Також бокові багажники на Т-10 мають дві точки кріплення на рамі, замість 3-х. Але вони скріплені між собою нижньою перетинкою, що робить скелет багажної коробки. Тепер можна розміщувати важкий вантаж безпосередньо під трайком, а не з боків. Руль «Аватар» був побажанням замовника. Взагалі я схиляюсь до переходу на руль «хом’як» з карданчиком. Це буде випробувано на наступному апараті. Але на «Скотчмобілі» ця схема показала себе напрочуд добре. Також на Т-10 встановлене анатомічне сидіння типу «Санрейдер», закріплене в 3-х точках (замість двох, як це було на прототипі «Гармонія»). Всі колеса на Т-10 мають консольні кріплення, які були випробувані на “Скотчмобілі” та на «Гармонії (на задніх колесах)». Схоже, що цей «рецепт» консольного колеса з віссю 17 мм на початку і 10 мм на кінці дуже вдалий і недорогий. В середині передньої частини рами, труби утворюють простір в формі ромба. Це вирішує ряд компоновочних питань, та дає змогу встановити туди підвісний двигун на 250 Ватт. Ще одне нове рішення – несиметричне кріплення заднього амортизатора. Судячи з результатів випробовувань все працює добре. То ж, я скоро прийматиму замовлення на виготовлення Т-10. З кожним пройденим кілометром модель буде вдосконалюватись і ставатиме кращою.


 

Технічні характеристики:


 

Вага (з багажниками)26.5 кг

Ширина – 81 см

Колія – 72 см

Довжина – 215 см

Висота (по підголівнику) – 81 см

Кліренс – 11 см (по нижній точці – гайка кріплення руля)

Висота сидіння над землею – 23 см

База – 120 см

Хід підвісок – 5-6 см (максимальний може бути і більший, але на практиці це не використовується).


 

Ціна – від 9

10 EUR (з надійними комплектуючими).


Фотогалерея:


 

DSCN1673

Т-10

Т-10

DSCN1678 DSCN1679 DSCN1680 DSCN1681 DSCN1682 DSCN1683 DSCN1684 DSCN1685 DSCN1686 DSCN1687 DSCN1688 DSCN1689 DSCN1690 DSCN1693 DSCN1696 DSCN1699 DSCN1701 DSCN1703

8 коментарів до “Трайк «Т-10»

  1. Приветствую! Алексей! Поздравляю! Красивый трайк родился!))
    Рад видеть первый серийный!
    Навесной помогайчик хорошо! Но если у человека будет желание и заднее колесо с эл.двигателем, а здесь консольный вариант и такое колесо не поставить как быть? Можно взять навесной но это лишние расходы. Возможны решения?
    Успехов и Достижений!Алексей!

  2. Вполне возможно, что мотор-колесо можно поставить на консоль. Надо только посмотреть, какие там подшипники, и можно ли один из них заменить на такой, чтобы внутренний диаметр был 17 мм. А второй с внутренним 10 мм.

  3. Віраю з успішним трайком! Дійсно, дуже гарний та легкий вийшов! У разі переробки мотор-колеса на консоль, окрім заміни підшипників, виникнуть і інші проблеми: у вісь (всередині вона має отвір) із лівого боку введені проводи до обмоток і датчиків. На консолі проводи висітимуть? Якщо їх перекинути на інший бік (правий), то доведеться свердлити отвір у осі, цим самим ослаблювати її. Хіба робити вісь більшого діаметру. Крім того на осі мотор-колеса намертво закріплені обмотки, тож їх доведеться приварювати до нової півосі. Така переробка не дуже проста і використовувати перероблений двигун на велосипеді буде можливим, хіба з консольною вилкою або переробивши його назад.

  4. Бачив відео раніше. Гарний трайк , гарні характеристики!
    Як на мене руль аватар більш комфортніший бо зручніше положення рук під час руху.
    Щодо критики то ніколи не їхав на 20-тих колесах – здається вони для хорошої дороги а ще не вірю кріпленню заднього амортизатора до рами – тонкостінна кругла труба має тримати вагу дядька з багажем…
    А в іншому конструкція дуже продумана та гарно скомпонована – відчувається багаторічний досвід , а крім ціни, від справжнього європейця відрізняється лише передніми дисковими а не барабанними гальмами.
    Бажаю гарної слави для данної моделі!

  5. Неймовірні новини! з кожним виробом у Олексія виходить все краще і краще .От що значить практика і в доброму сенсі фанатизм.Єдине що мене трохи бентежить ,то це місце кріплення маятника до рами – воно достатньо укріплене бо його неслабо скручує проти часової трілки

  6. Олексію, чому ж відпадає? Можна для нього розробити вилку з двома перами не порушуючи і не змінюючи компоновку інших деталей і вузлів рами. А взагалі у 250-ти ватного двигуна (редукторного) є одна перевага над мотор-колесом – він працює з колесом не напряму, а через передачі. Тому на крутих підйомах чи на високих швидкостях (при грамотному підборі передачі) такий двигун досить ефективний.

  7. Дуже гарний апарат вийшов. Молодчина, Олексію!
    Респект за гарно змонтоване відео!

    Щодо електродвигуна, то підвісний значно виграє перед мотор-колесом. Йому не потрібен великий крутячий момент, а значить потужність і маса можуть бути значно меншими. За рахунок більш рівномірної потужності на валу двигуна, дальність ходу на таких велосипедах може перевищувати 100 км без підзаряду

Коментарі закриті.