Нові тенденції у світі підвіски для велосипеда

Soft-Wheel

Soft-Wheel

Кілька разів зустрічаю в Інтернеті публікації та рекламу нових “м’яких” коліс, які мають вбудовану підвіску.  Поки що не знайшов жодних лабораторних даних про те, чи не поглинають вони енергію під час руху, адже за кожен оберт вага переноситься почергово на всі елементи колеса, тому одні з них будуть притискатись, а інші – розпрямлятись. І так за кожен оберт…

Сходу знайшов дві фірми, які пропонують різні конструкції таких коліс: Softwheel та Loopwheels. Перші мають повітряні (або гідравлічно-пружинні) амортизатори, другі – карбонові ресори.

Soft-Wheel

Soft-Wheel

Soft-Wheel

Soft-Wheel

pair-20-inch-Trike-loopwheels-with-hub-brake alfine-square-copy-1440x800

Ціни, поки що, просто космічні – близько 500 Євро за одне колесо. Чи варте воно того – ще потрібно дослідити.

 

Звісно я одразу подумав про те, як зробити більш дешевий аналог. Можна взяти, наприклад, колесо на 20 дюймів, та до його обода через кілька пружин причепити обід на 24 дюйми, і вже на більший обід надіти покришку. Таким чином можна використати шину з нормальним тиском, але мати підвіску всередині колеса.  Бічна жорсткість такого колеса буде поганою, але, я думаю, для того, щоб провести тестування, цього має бути достатньо.  Ще один варіант – просто надіти обід на 26 зверху на колесо 24. Менше колесо може мати покришку низького тиску, а більше – високого. Проте навіть подумки проведений дослід показує, що в будь-якому разі з кожним обертом всі еластичні елементи колеса будуть стискатись и розпрямлятись. На це потрібна енергія, тому, я думаю, що таке колесо просто в принципі не може мати ту ж ефективність, що і жорстке колесо.

Але, контраргумент у тому, що енергія, витрачена на стискання елементу, не перетворюється в тепло, і при зменшенні навантаження повертаєтсья назад.  Тому, можливо, еластичні елементи працюють на зразок маятнику, то набираючи, то віддаючи енергію.

3 коментарі до “Нові тенденції у світі підвіски для велосипеда

  1. Либо элемент подвескиотдает почти всю энергию назад, но тогда после каждой кочки система долго раскачивается, либо гасит колебания и энергия теряется.
    Но раскачка тоже плохо потому что энергия погасится в других местах в грузе, теле пилота, думаю так…

  2. Я думаю, что потери есть в любом случае. Даже пружина часть энергии превращает в тепло при сжатии. А если речь о рессорах, цилиндрах или воздухе, то там тем более есть потери. Воздух вообще нагревается при сжатии… Похоже, что эти колёса- красивая рекламка для тех, кто не ездит быстро. И вряд ли кто-то станет говорить, что стало ехать тяжелее, если заплатил по 500 евро за каждое колесо…

  3. Тестую “Живчик”. Спробував розігнатися до максимальної швидкості. Є в Ямполі такий відрізок якісної дороги, та ще й з горбика. Машина тримається впевнено, стабільно, не стрибає та не розгойдується, паразитного повертання коліс від керма під час педалювання немає. Єдине, що (при перенесенні ваги – педалюванні) відчувається як деформується (пружинить) гума на передніх колесах. Думаю, що при колесах із вмонтованою підвіскою цей фактор “деформації” був би настільки великим, що з ним треба було б рахуватися.

Коментарі закриті.