Тести “Скотчмобіля” на рівнині (Оновлено 13-го березня)

Прилади

Прилади

Одразу до діла. Після проведення калібраційних тестів логічне продовження це вимірювання реальної потужності, яка потрібна веломобілю для руху.

Провів 4 тести на різній швидкості.  Отримав результат.  Нажаль, похвалитись хорошими ходовими якостями “Скотчмобіль“, в порівнянні з машинами з калькулятору не може аж ніяк.  Поки що він займає проміжне положення між дорожнім велосипедом і МТБ (!) по ефективності.  Зрозуміло, що навряд чи калькулятор може врахувати поганий асфальт, але нам доводиться їздити саме по такому. Так як я не можу обрати іншу дорогу, то, для порівняння, необхідно протестувати в аналогічних умовах інші велосипеди. На цьому ж відрізку шляху.   Проте, цілком можливо, що “Скотчмобіль” дійсно їде так погано. Тоді перспектива мати ходові якості, як у європейських веломобілів, приваблює ще більше, хоча це і означає, що попереду ще дуже багато роботи.

Як би там не було, тестування вертикальних велосипедів і лігерадів дасть змогу порівнювати більш справедливо.

Умови сьогодні були такими:

Відрізок шляху 1130 метрів, найрівніший, який є поблизу.  Скрін профілю та КМZ додаю.

Відрізок_1130м

Температура: +3 градуси, вітер східний, рівний, 1.2 м\с (4,32 км\год)

Загальна вага веломобіля: 51 кг (13 кг електрика та 3 кг – інший мотлох).

Моя вага: 59 кг.

Тиск в шинах: по 4 атмосфери


 

 Результати:

 

Тести проводились в обидва боки відрізку з попереднім розгоном педалями.  Результати тестів надаю у вигляді графіку:

 

Ефективність "Скотчмобіля" на 10.03.2016

Ефективність “Скотчмобіля” на 10.03.2016

Опір стрімко зростає вже після 20-ти км\год, а більше 26-ти мотор взагалі не зміг розігнати, і працював при цьому з явним перевантаженням.

Всі розрахунки не надаю, щоб не обтяжувати сприйняття. Наступні результати також буду малювати на цьому ж графіку.

Фото з тестів:

Мітка початку відрізку

Мітка початку відрізку

Прилади

Прилади

Дорога на тестовому відрізку

Дорога на тестовому відрізку

Дорога на тестовому відрізку

Дорога на тестовому відрізку

"Скотчмобіль" під час тестів

“Скотчмобіль” під час тестів

Якість асфальту на тестовому відрізку

Якість асфальту на тестовому відрізку

 

Далі буде!


13.03.2016

Повторні тести при слабшому вітрі та вищій температурі показали кращий результат, але, на швидкості трохи більше за 25 км\год опір стрімко зростає. Це підтвердили обидва тести. Я думаю, що причина в опорі кочення. Можливо, малі колеса, після набору цієї швидкості, починають стрибати на камінчиках асфальту, і розсіюють енергію.  Або, як я вже писав, на цій швидкості з’являється розходження коліс. Проте, на швидкості 20 км\год потрібна зовсім невелика потужність.

Також, перед другим тестом, замінив задню покришку на ту, що на фото. Гірше точно не стало, хоча ця набагато дешевша за MAXXIS…

 Результати:

Таблиця

Червоний графік - перший результат за 10-те березня Темно-червоний - результат за 13-те березня

Червоний графік – перший результат за 10-те березня
Темно-червоний – результат за 13-те березня


Порівняння кращих результатів "Колумба" і "Скотчмобіля" при +5 градусах

Порівняння кращих результатів “Колумба” і “Скотчмобіля” при +5 градусах

 

Задня покришка в тестах за 13-те березня

Задня покришка в тестах за 13-те березня

 

8 коментарів до “Тести “Скотчмобіля” на рівнині (Оновлено 13-го березня)

  1. Я розганявся на педалях, ваттметр цей розгін не фіксує. Мотор вмикався, коли швикість уже була 24-25 км\год. І тоді починався облік витрати енергії.

  2. можливо пізніше спробуєш поставити колпаки на колеса та прибрати гумові бризковики,які стоять за передніми колесами,вони стоять поперек потоку.

  3. Я не думаю, що гумові бризковики здатні створити суттєвий опір. Зустрічним потоком їх просто відгинає назад. Так що, максимум, що вони можуть, це опиратись пропорційно своїй вазі.
    Насправді причин тугого ходу може бути безліч. Найперше, на що я думаю, це зростання непаралельності коліс при збільшенні швидкості. Опір кочення збільшується, і намагається розвести передні колеса. На малій швидкості сили не достатньо, а на більшій може і вистачати. Якщо це так, то ми мали б різке збільшення опору після досягнення якоїсь межі швидкості. А усунути це можна, додавши колесам сходження.
    Другий варіант – погане обертання якогось з підшипників під навантаженням. Виявити це без навантаження неможливо. Можливо, передні колеса погано їдуть через покришки… В цьому має допомогти стенд для випробування коліс.
    Третя причина – надто кривий корпус разом з поганим асфальтом.
    Вплив дороги вдасться визначити, провівши тести зі стандартними велосипедами (шоссером, МТБ та дорожнім). Також дещо може прояснити тест «Колумба». Якщо він покаже набагато кращий результат, значить причина поганого ходу «Скотчмобіля» десь в його шасі. Можливо, сьогодні протестую Колумб.

    Ковпаки мають допомагати, але, думаю, їх эфект проявиться на швидкості за 30.

  4. На завтра планую почати тести вертикальних велосипедів. Так як я не можу провести тестування двох велосипедів в одних і тих самих умовах (встановлення електрообладнення займає надто багато часу – більше години, а за чей час умови можуть помінятись), то буду проводити тести кожно велосипеда по два рази. Також буду намагатись стежити за тим, щоб умови були максимлаьно схожими (вітер не більше 3-х км\год, температура від +3 до +6).

    Не знаю чому саме, але середня швидкість і середня потужність в обидва намрями сильно міняється в залежності від вітру, хоча в теорії, це мало б бути не так.

  5. можливо якщо встановити флюгер біля твого анемометра , цікаво було б глянути як він реагує на потоки під час їзди в одну та другу сторону.

  6. Ще варіант закріпити легкі стрічки на обтікачі, і під час тестів наочно бачити як рухаються потоки повітря по кузову.

  7. Флюгер покаже зустрічний потік. Боковим він може бути тільки при сильному вітрі, але я не проводитиму тестування в разі сильного вітру.

    Що до стрічок на корпусі, то я думаю, що в ньому немає особливого сенсу. І так ясно, що кривий обтікач дасть виграш тільки до певної швидкості, а потім потік почне зриватись з нерівностей поверхні. Стрічки цього не покажуть, це треба дим. Але, знову ж таки, і так ясно що відбуватиметься.

Коментарі закриті.