Мій другий трайк

Трайк "Живчик"  З моменту створення мого першого трайку Tristan пройшло чимало часу. За цей період вдалося накопичити чималий багаж нових ідей та думок. Багато в чому допоміг клубний сайт, на якому інші ентузіасти з радістю діляться власним досвідом та ідеями.

   І от, нарешті, випала нагода побудувати свій трайк №2. Я назвав його “Живчиком”, через його невеликі (порівняно з Tristan-ом) розміри та спритність.

Отже, його основні параметри:

довжина – 200 см

ширина – 80 см

висота – 96 см (верхня частина підголівника)

база – 103 см

колія передніх коліс – 69 см

маса – 23 кг

 По компонентах:

передні колеса 20″

заднє 24″

трайк має 7-ми швидкісну трищітку Shimano

шатуни на три передачі 48х38х28

перемикачі передач (манетки) Shimano RevoShift 3×7

гальма дискові 160 мм – на задньому колесі

Конструкція:

   Апарат призначений для здачі на прокат, для неспішних прогулянок по Дніпровській набережній (м.Вишгород), тому всі мої рішення виходили звідси. Вирішив зробити раму невеликих габаритів, без підвіски:

30 основа рами прямокутний брус 40х60х0.15 – я вирішив перестрахуватися, мало хто там захоче покататися. 🙂 Контури рами повторюють контури мого першого трайку. Невеликі передні колеса дали змогу зменшити ширину трайку і, відповідно, його масу. Також збільшив просвіт і цим дещо підняв сидіння і центр маси (це не є добре, але ж трайк для прогулянок).

Дослухавшись до порад Олексія, використав нові підшипники та осі на 17 мм. Залишив крайні підшипники з внутрішнім діаметром 10 мм. Свою аферу з педальними осями вирішив забути. 🙂

Цапфи (півосі)  Провів чорнове складання та випробування ходової частини трайка:32 34

   І тільки тоді приступив до фарбування…

  Ще одна ідея позичена у Павла Недільського, з його трайку “Комфорт – 02” – використання зірочки задньої перекидки в ролі віджимного ролика:

14Використання наконечників тяги, інформацію про яких дізнався від Олексія Ганшина:

20Слід також віддати належне моєму замовникові, який підтримав ідею комфорту та зручності і замовив розкішне велокрісло “Sunrider” від Олексія та Каріни Ганшиних:

24   А-а-а, ще у Ігоря (igor-creator) вичитав про наконечники для тросів із заклепок… В цілому, як то кажуть: “З миру по нитці – бідному свитка”. 🙂

Реалізував широкий діапазон налаштувань для максимального пристосування різних “клієнтів”. Сидіння має дві точки кріплення, в який воно може змінювати своє положення:

26 27  Можна також додатково регулювати і відстань каретки, труба якої затягнута двома болтами:

18  Також регулюється кут керма, воно нахиляється вперед, або відводиться назад (при попущеному болті кріплення):

28    Намагаюся максимально використовувати стандартні велосипедні компоненти (так легше ремонтувати техніку), тому в ролі поворотних підшипників шкворнів використав стандартні велосипедні, від руля. Самі шкворні кріпляться на роз’ємній, “П”-подібній рамці, що має ребра жорсткості:

3 6 9     Не знаю, може хтось теж використовує такий прийом… От, вирішив поділитися.

Ще одне питання, яке безперечно виникне у досвідчених трайкарів (водіїв трайків) 🙂 – Чому лише одне гальмо? Та ще й на задньому колесі?

Такого гальма, звичайно, не достатньо для екстренного гальмування на крутому спуску чи на дорозі з гравію. Але при експлуатації на рівнині та ще й асфальтній – вистачить позаочі. Я, знаючи, “особливість” таких гальм проїхав до районного центру, спустившись із дуже крутого асфальтного схилу. А їхавши звідти із завантаженим багажником (5-7 кг) спустився на задньому гальмі зі схилу, на який не всяка машина виїде (крутий і вкритий травою).

Зараз трайк знаходиться на стадії тестування, виявлені незначні недоліки усуваю по ходу. Вже зараз видно, що машина компактна, поворотка та комфортна. Час і відстань покаже наскільки вона витривала та надійна.

Дякую всім, хто ділився і продовжує ділитися своїми цікавими і потрібними ідеями!

Більше інформації про сам процес складання можна побачити на моєму блозі DevderaBikes (для “гурманів”) 🙂

Як ви вважаєте, я чогось навчився від моменту створення свого першого трайку, окрім як позичати ідеї? 🙂

Трайк "Живчик"

Трайк “Живчик”

8 коментарів до “Мій другий трайк

  1. Привет. Немного критики. Очень понравилась идея с поворотными узлами. Оригинально. Можно снимать колеса не выпрессовывая оси. Полезная функция. Не понял идею перехода передней консоли с квадрата на круг намного меньшего сечения.Что бы сделать подвижную каретку можно было бы и квадратную трубу сделать. Не понравилось решение просверлить раму под нижнее крепление сидения. Здесь надо было бы наварить бонки. Хоть труба и имеет повышенный запас прочности но все же…..
    А в целом смотрится очень аккуратненько. Не скажешь что “сам склэпал”. Поздравляю.

  2. Вітаю з новим трайком! На перших фото виглядає дійсно фірмово! Згоден з Сергієм – не схоже на саморобний. Ми поступово, ростемо. Саморобність стає фірмовістю 🙂
    Звісно, новий трайк виглядає більш досконалим, ніж попередній. Менше “зайвих” деталей. Велосипед і має бути якомога простішим. Є побоювання стосовно сидіння. Воно не має ребер жорсткості, а на вашій рамі кріпиться так само, як сидіння з ребрами. Тим більше що трайк для прокату. Якщо хтось важкий всядеться на середину крісла, то може його поламати… Я б, на вашому місці, приварив між кронштейнами під сидінням сталеву трубку, щоб запобігти надмірному прогинанню крісла.

    Вага 21 кг це дуже непогано! Жаль, що ви на залишаєте його собі. Хотів би спробувати на ходу… Тому раджу провести якісь ходові тести, наприклад тест на скочування з гори з записом результатів, або зйомкою відео (скільки метрів прокотився трайк від вершини до зупинки). Потім буде з чим порівнювати наступні моделі.

    Також дуже сподобалось рішення з віджимним роликом.

  3. Дякую за критику та відгуки!
    SODN – чомусь я навіть і не подумав про прямокутну трубу для вузла каретки, чесно. Можливо, дійсно було б більш гармонійно. Прямокутна труба не потребувала б налаштувань паралельності осі каретки (грані і площини не зміщувалися б під-час регулювання). Але були б і проблеми – кругла труба при послабленні болтів кріплення розходиться рівномірно, чого не скажеш про квадратну. Також під-час регулювання відстані, фарба на кутах прямокутної труби знімалася б моментально.
    Стосовно дірки в рамі: так, я теж не люблю дірок, тому в просвердлений отвір вставив трубку і обварив її. В іншому випадку тріщин та деформацій було б важко уникнути.
    Олексію – ідею із підсиленням сидіння слушна. Я не згоден, що у вашої конструкції немає ребер жорсткості: загнуті краї – це ребра, оті три хвильки, що йдуть вздовж сидіння теж ребра. Але звісно, вони не настільки ребра, як на сидінні єврозразка. 🙂 В принципі, будь-яка техніка має свої обмеження та рекомендації для експлуатації. І їх порушення знімає з виробників будь-яку відповідальність. Проте захист від “дурника” не завадить.
    Ви трошки помилилися з масою, у мого трайка 23 кг, але дивлячись на нього можу сказати, що це не межа, йому можна буде “схуднути” у наступних моделях.
    Нажаль, ви вже його не застанете. Прощання планую на середину квітня. Але провести тести зайвим не буде і звіт написати теж…

  4. Привіт devderabikes, вітаю з чудовим трайком!
    Вдячний за фото ваших осей коліс, поки ви їх не відзняли, то я не зовсім уявляв що саме має на увазі Олексій Ганшин.
    Мене теж хвилювало питання одних задніх гальм в такій конструкції, добре що свої враження описали.
    А як у вас справи з накатом?

  5. Дякую, Andie! Дійсно, краще раз побачити, ніж сто разів почути. 🙂 З накатом за моїми суб’єктивними відчуттями все ок. Зможу сказати більш точно після тестів та тонкого регулювання сходження передніх коліс. Взагалі до трайку ще звикаю, бо від минулої осені їздив тільки на сидячих велосипедах (мій перший трайк готується до модернізації), тому покищо не можу видати на ньому “свій максимум”.

  6. Нажаль не встиг зняти відео та провести тести на скочування трайку згори. 🙁 Але можу суб’єктивно порівняти його з попереднім своїм творінням. На нерівних дорогах із ямами мала ширина колії передніх коліс, відсутність підвіски, менший радіус коліс не сприяють комфорту. З іншого боку відчутне зниження маси та підвищення маневреності – рікамбент має хорошу динаміку розгону та менший радіус розвороту. На хорошому асфальті трайк має хороший накат. Добре зарекомендувало себе і рульове кермо типу “аватар”, при активному педалюванні навіть на максимальних швидкостях не виникає розгойдування та втрати контролю над управлінням. Єдине, що гойдає трайк – це деформація гуми передніх коліс при перенесенні маси ніг під час педалювання (при значній швидкості). Але деформація незначна і ніяк не впливає на напрямок руху.

  7. Гарно розповіли, дякую) Це чудовий досвід, і знати “як воно” не лише цікаво, а й корисно 🙂

Коментарі закриті.