Лігерад “Світанок”

Хочу розповісти про мій лігерад “Світанок”, який я побудував протягом 2014 та першої половини 2015 року. Так, це той самий лігерад, з яким я побував у “Таборі велоконструкторів-2015”.
Ось такий вигляд він має на сьогоднішній день:

Лігерад "Світанок"З першого погляду ясно, що “Світанок” є майже повною копією моделі “Колумб-III” Олексія Ганшина. Насправді так воно і є, за винятком невеличких дрібниць. От як раз про відмінності “Світанку” від “Колумба” я й хочу розповісти докладніше.

1. Кермо.

кермо
Кермо я зробив більш широким, і кути нахилу бокових ручок у мене теж відрізняються від “Колумбу”. Чому я так зробив? Особисто мені так зручніше.

2. Упор керма.

упор керма
Одна з частин, над якою я замислювався досить довго. У результаті вийшла така конструкція, яку ви бачите на фото. Перевагами мого варіанту є таке:

— досить велике плече від осі до точки упору (у порівнянні з аналогічними типами керма) – це вберігає частини кермового механізму від деформацій у тому разі, якщо випадково до керма буде прикладене значне зусилля, спрямоване вниз.

— упорний болт спирається завжди в одне і те ж місце, незалежно від регулювань висоти керма, при цьому кришка якоря не пошкоджується.

Також у якості матеріалу для антифрикційних шайб на осі керма я використав фольгований текстоліт – той самий, з я кого виготовляють плати радіоелектронних приладів (Олексій використовує шкіряні шайби). Тектоліт показав себе досить гарно у цій якості.

3. Кріплення металопластикової трубки, через яку проходить цеп.

кріплення
Зробив так, як мені здалося зручніше. У якості хомута використана смужка нержавіючої сталі, вирізана із бака від старої (ще радянських часів) пральної машинки.

4. Дропаути.

дропаути
Від оригіналу вони відрізняються наявністю двох отворів з різьбою М6 для кріплення крила. Також дропаути подовжені назад – там передбачено місце для встановлення елементів, за допомогою яких до лігераду можна буде приєднати велопричіп.

5. Поздовжній отвір на рамі для регулювання сидіння.

отвір для регулювання
Я зробив цей отвір досить довгим – для цього застосував сплющений відрізок труби діаметром 51 мм – такої ж самої, з якої зроблена рама. У результаті отвір для регулювання має довжину близько 7 сантиметрів.

6. “Контрольний штифт”

контрольний штифт
Цей штифт потрібен для того, щоб ставити у правильне положення дві частини рами під час її збирання. Штифт знаходиться рівно посередині між двома частинами рами і фактично являє собою взятий із фірмового комп’ютерного корпусу специфічний гвинтик М3 із великою циліндричною голівкою.

7. Багажник.

багажник
Спочатку я спробував зробити такий самий багажник, як у Олексія, але в мене не вийшло зігнути трубки красиво та рівненько. До початку “табору велоконструкторів-2015” часу лишалося вже зовсім обмаль, тому треба було зробити хоча б задній багажником, бо створювати бокові багажники я вже ніяк не встигав. Тому я вирішив змайструвати собі багажник із прямих трубок. Те, що в результаті вийшло, ви бачите на фото.

8. Двоколірне фарбування віджимного ролику.

віджимний ролік
Звісно, ніякої практичної користі це не дає – це просто елемент дизайну.

9. Кріплення тросиків.

тросик
У якості кінцівок для тросиків я використав звичайні витяжні алюмінієві заклепки, з яких видалив центральний стрижень. Також на ті ділянки тросів, які затискаються гвинтами, я надів термоусаджувальні трубки – найміцніші із тих, що в мене були. Зробив я це для того, щоб хоч трохи захистити троси від пошкоджень – перед цим я пошкодив один з тросів через багаторазове регулювання (неодноразово відпускав та знову затискав той тросик).

Оце начебто і усі відмінності.
На останок хочу розповісти  про свої наступні плани. У мене так виходить, що я рухаюсь послідовно: мій перший лігерад “Колумб” я зібрав на основі фреймсету, який виготовив для мене Олексій Ганшин. “Світанок” є моєю другою HPV-конструкцією – його я зробив самотужки, тільки використав креслення Олексія. Над наступним апаратом я працюю вже зараз, і це буде повністю моя особиста розробка, як то кажуть, “з нуля”. Зараз я завершую проектування нового лігераду – це буде складна компакта модель, розрахована у першу чергу на “гібридні подорожі”. Під терміном “гібридна подорож” я маю на увазі випадки, коли доводиться складати та пакувати лігерад, щоб везти його у автобусі чи поїзді, а потім знову розкладати його та рухатися вже “своїм ходом” – і так декілька разів за одну подорож, а іноді навіть за один день! Мій досвід минулого року показав, що зараз мені у першу чергу потрібен саме такий лігерад!

Додано 28.02.2016 р.

На прохання Олексія додаю фото “Світанку” у спакованому вигляді. Про те, як я спакував цей лігерад та як потім його перевозив, я вже розповідав у цьому звіті.

Спакований лігерад “Світанок” у “Таборі Велоконструкторів-2015” (фото Олексія Ганшина)Упакований лігерад "Світанок"

“Світанок” у вагоні денного поїзда “Кіровоград-Київ” Світанок у спакованому вигляді

“Світанок” у купе поїзда “Київ-Херсон”Світанок

6 коментарів до “Лігерад “Світанок”

  1. Весьма зачетный аппарат! Термоусадочные трубки на тросах зачет. Сам думал так делать но побоялся, что будет скользить. На мой взгляд сиденье сильно наклонено, но если тебе комфортно, прекрасно. О вкусах не спорят! Ждем следующий лигерад!

  2. Приветствую Вас, Сергей! С термоусадкой не было даже намека на скольжение – тросик держится как положено! А вот с наклоном сиденья не все однозначно. Да, с одной стороны у меня сильно поднята каретка и завалено назад сиденье. Так получилось потому, что я использовал переднее и заднее колесо одинакового размера плюс высокую переднюю вилку с амортизацией. Если использовать ригидную вилку и переднее колесо меньше заднего – угол наклона сиденья и высота подъема каретки изменятся в “правильную” сторону. Но с другой стороны, при езде на этом лигераде я не испытываю никакого дискомфорта! Обзор нормальный, ступни не неменют, с поддержанием равновесия тоже проблем нет. А ехать против сильного ветра в таком положении даже легче!
    В общем, я решил оставить именно такую конфигурацию и уже ничего не резать и не переваривать.

  3. Доречі, Ігоре, як почуває себе задній щиток на вилці? Я не робив кріплення для нього, бо вважаю, що від постійних вібрацій щиток буде торохкотіти і відламуватись. Але, на ділі просто не пробував його туди встановлювати. Тому дуже цікавий твій досвід.

  4. Додав фото лігерада у розібраному та спакованому вигляді.

    Олексію, я вважаю, що ти нічого не втратив, не спробувавши “Світанок” на ходу. Як я вже не раз писав, “Світанок” на 95% є копією твого “Колумбу” останньої модифікації у конфігурації “26 х 26 soft”.

    Стосовно заднього крила – я так його і не встановлював. Ті, що попадалися мені у продажу – не влаштовують мене або по якості, або по вартості 🙂 Та й, чесно кажучи, я досі не приділяв достатньо уваги щиткам. На “Світанку” досі немає бокових багажників” – це питання важливіше буде… Ну я стосовно щитків – коли знайду такі, що мене влаштують, та встановлю їх – неодмінно про це напишу!

Коментарі закриті.