«Шаурма» – cистема еластичного елементу для підвіски

DSCF3366

Досить проста у виготовленні система з використанням гумових шайб в якості пружних елементів.

Основні переваги:

1 – доступність. Можна використовувати будь-яку наявну гуму (шини автомобілів, камери від трактора та інше).

2 – легкість адаптації. Можна зробити систему потрібного розміру. При збільшенні висоти гумового стовпа з шайб збільшується еластичність і хід підвіски. При збільшенні діаметру шайб зростає жорсткість. На відміну від одного цілого великого бруска гуми використання значної кількості шайб запобігає утворенню трішин, тому ресурс касети з шайб має бути набагато більшим, ніж у цільного бруска такого ж розміру.

 

Конструкція:

Шайби надіваються на сталевий стрижень діаметром 8 мм. На кінці стрижня має бути різьба для закручування упорної гайки, яка запобігатиме спаданню вилки вниз при піднятті машини. Сам стрижень має бути зігнутий по радіусу, як показано на схемі.

Шаурма

Верхній кінець стрижня приварюється до рами (через підсилюючу підкладку, щоб не тиснути безпосередньо на тонкостінну трубу). Нижній кінець проходить крізь отвір в упорній поличці, не торкаючись її. Фіксуюча гайка з шайбою ставиться під поличкою, щоб не дати стрижню вискочити вгору.

Шайби нарізаються з потрібної гуми і насаджються в потрібній кількості. Можна змастити стрижень і шайби силіконовою змазкою, щоб зменшити тертя між ними.

Використання гуми в якості еластичного елементу дає змогу позбутись необхідності в гідравлічному демпфері, адже гума, на відміну від пружини, перетворює значну частину енергії на тепло, і, таким чином, запобігає коливанням і резонансу в маятнику підвіски.

Підбираючи різні комбінації товщини, матеріалу, діаметру і кількості шайб можна отримати підвіску з потрібними характеристиками.

DSCF3366

3 коментарі до “«Шаурма» – cистема еластичного елементу для підвіски

  1. Дякую тобі, Олексію, за детальний опис цієї системи! Мені подобаються такі технічні рішення – прості, але ефективні, до того ж їх легко відтворити в умовах звичайної домашньої майстерні. Я планую використати систему “Шаурма” у своєму наступному проекті компактного складного лігераду. Вважаю, що саме така підвіска підійде йому якнайкраще.

    Додам від себе ще одну перевагу “Шаурми” – з такою системою буде дуже легко регулювати кут між рамою та задньою вилкою, причому навіть у польових умовах. Для цього достатньо зробити центральний стрижень з деяким запасом довжини, а потім просто переставляти частину гумових шайб на низ, під опорну поличку. Звісно, що працювати “нижні” шайби не будуть, але у любий момент їх можна буде повернути у “робочу” частину цієї системи (наприклад, при великому завантаженні заднього багажника).

  2. А не має розхитування на ходу? Не знаю, може варто все ж якийсь демфер, та точно одне що краще хоч яка підвіска, а ніж ніякої)

Коментарі закриті.