Саморобні контактні педалі (2008)

DSCF1162

Начебто вже колись публікував статтю про мої саморобні контактні педалі, але зараз не можу знайти її в архівах сайту. Тому публікую ще раз, тим більше що педалі вже прослужили 6 років. Технологія дуже проста і була вперше випробувана в проекті «Стелс-Гонщик» (2008).

Для кожної педалі потрібно мати меблевий болт М6, сталеву пластинки пластинку 20*70*3 мм, пластинку меншого розміру, відповідно до ваших педалей, два шурупи по металу та взуття, яке буде адаптовано.

На фото можна добре роздивитись конструкцію.

1DSCF1155 DSCF1156 DSCF1157 DSCF1158 DSCF1159 DSCF1161 DSCF1160 DSCF1162 DSCF1163 DSCF1164 DSCF1165

До товщої пластинки приварюється головка і квадратна частина меблевого болта (я роблю посередині отвір 6 мм, вставляю туди кінець болту так, щоб його квадратна частина під голівкою спиралася не край отвору, але не входила всередину, обрізаю інший кінець болту врівень задньому кінцю пластини) і ставлю краплю зварки на зворотній стороні. Також пластинка має два отворі під шурупи. В підошві взуття робимо отвори (можна прикласти пластинку і помітити отвори маркером), потім розшнуровуємо взуття, щоб було зручніше крутити шурупи, вставляємо шурупи з внутрішньої сторони взуття, коли кінці шурупів виходять з низу підошви – насаджуємо пластинку з болтом, закручуємо шурупи до упору і відрізаємо їх гострі кінці.

 

Відповідну пластинку на педалі я закріпив за отвори, в яких зазвичай стоять світловідбивачі. Пластинка на педалі має «Г» подібну форму і паз посередині, в який входить голівка болту. Ширина пазу має бути такою, щоб квадратна частина меблевого болту легко туди входила і без проблем могла рухатися вгору-вниз по пазу. Але широка частина голівки не повинна проходити в паз. Застібання і вистібання педалі з фіксатора здійснюється за рахунок підняття стопи вгору. Тому необхідно зняти всі гострі края з металу, щоб болт не підклинював, адже це може спричинити повільне вистібання і падіння на малій швидкості.

3 коментарі до “Саморобні контактні педалі (2008)

  1. Що у вас незвичні контактні педалі, я трохи підозрював. Навіть тоді, коли слав вам схеми саморобних тукліпчів.
    Як на мене, продумана річ. Напрямок вирізу (відкритий вперед) для їзди на ліґераді справді вигідніший, ніж виріз, що дивиться назад. А для вертикального байку – мабуть, треба навпаки.

  2. Ідея та реалізація цієї ідеї досить прості та ефективні, як і багато інших конструкцій Олексія. Я сам планував робити собі такі самі контакти (тобто хотів повторити цю конструкцію), але з однією різницею: паз у пластині я планував робити не зверху, а збоку.

    Олексію, поясни, будь ласка, чому ти зробив паз для вистібання саме зверху? У такому разі унеможливлюється справжнє “кругове педалювання”, адже такі контактні педалі неможливо тягнути знизу вверх – вони будуть вистібатися. А якщо паз зробити збоку, тоді нічого не заважатиме повноцінному “круговому педалюванню”. Це по-перше. А по-друге, швидко вистібатися було б зручніше, відводячи стопу саме убік, а не угору – на мій погляд, саме це ми робимо зі звичайними педалями-“топталками”, коли треба зняти ногу з педалі та поставити на землю.

    Те, що я тут написав – це лише просте питання, але ні в якому разі не критика. Адже я так і не зробив собі такі самі “контакти”, бо завдяки випадку зміг придбати за доступною ціною фірмові контактні педалі Shimano M520. А от Олексій їздить на цих педалях уже не один рік, причому їздить досить успішно! Але отримати відповідь Олексія на моє питання мені буде дуже цікаво…

  3. Не бійся критикувати. Насправді справедлива критика не добре, а не погано і дозволяє помітити недоліки.

    Я не зробив вистібання у бік, бо просто не подумав про це! Взагалі не знав, чи буде ця схема процювати. Коли перші педалі виявились роботоспроможними, я зробив другі по їх зразку, на няких і їжджу вже більше 6-ти років. Ще ці педалі викристовувались із обтікачами, де рух навіть 2 см в бік був обмежений, особливо на Магеллані. Але можна подумати, як зробити інший тип застібки, яку потрібіно буде зміщати на меншу відстань для вистібання.

    Бачу ще одну потенціальну проблему. Якщо ти не встиг висібнутись і впав на бік, то педаль виявитсья притиснутою до землі, і, щоб вистібнутись лежачи, потрібно буде якось підняти лігерад разом із пристібнутою ногою…

Коментарі закриті.