Поїздка на осінній Будянський Ярмарок 2015

На старті

На старті

Майже всі наші сусіди збирались відвідати так званий «Екоярмарок» в Буді.

Особисто я, чесно кажучи, вже розчарувався в «екологічності» подібних заходів. Коли я чую про «Екотехнології» то завжди уявляю собі вітряки, альтернативні джерела енергії для опалення, новітні засоби і інструменті для ведення господарства, сонячні панелі або парові електричні генератори на енергії сонця та інше в такому роді. Здавалося б, веломобілі це як раз саме те, що потрібно показувати на такому заході. Але, насправді, на ярмарку такою технікою практично не цікавляться. Екоярмарки це, в основному, захід для городників, пасічників, любителів пісень під гітару і хороводів. Також там проводились майстеркласи по виготовленню сувенірів і одягу.  Цього року я навіть не заявлявся в програму.Про сам ярмарок та про інше по темі можна почитати тут ->

Ми просто приїхали на ярмарку своїм вело-транспортом, так як мали таку можливість. Каріна, мала вести одну з тем по програмі заходу. В Буді у нас родичі, тому це був не тільки привід покататися в останні теплі дні, але ще й побачитися з ними.

Дитячий трайчик був доставлений на місце на два дні раніше попутною автівкою. А наших старших дітей довезли сусіди. Зранку в Суботу. Ми ж виїхали близько 10-ї години, також в суботу, взявши з собою дочку Вікторію і мінімум речей.

Олексій і Віка перед виїздом

Олексій і Віка перед виїздом

Віка у своєму кріслі

Віка у своєму кріслі

Перший гравійний підйом

Перший гравійний підйом

Піднялись на другий гравійний підйом

Піднялись на другий гравійний підйом

Піднімаємо куряву на спуску

Піднімаємо куряву на спуску

Каріна в магазині Новоселиці

Каріна в магазині Новоселиці

Шлях до Буди був досить швидким. Ми досить часто вмикали електромотор, бо вже починали спізнюватись. Нарешті я встановив спідометр і тепер можу сказати про швидкість. Крейсерська швидкість (по рівнині) на педалях – близько 18-20 км\год. З мотором = 23-24 км\год. Тільки на моторі – 17 км\год. Це все в побутовій комплектації.

Дорогою не було особливих пригод, але ми бачили досить красиві сільські пейзажі, і невеличкі вихори на полях. Проїхали 30 км за дві години загального часу. А ми досить часто зупинялися.

Каріна біля магазину в Мельниках

Каріна біля магазину в Мельниках

Віка теж хоче води

Віка теж хоче води

Поправляємо заческу після підйому

Поправляємо зачіску після підйому

Поправляємо заческу після підйому

Поправляємо заческу після підйому

Підйом біля монастиря змусив трошки попотіти, навіть із мотором. Все ж таки він дуже крутий.

 

В самій Буді було повно машин, зважаючи на дуже вузьку вуличку це було дуже незручно.

Еко ярмарок

Еко ярмарок

Під час спуску до самого ярмарку нас помітили ведучі і навіть сказали про веломобіль в мікрофон.

На ярмарку

На ярмарку

Внизу я знайшов наших хлопців, посадив одного в кузов, іншого на сидіння Каріни (вона сама залишилась на ярмарку), і повіз дітей до бабусі (моєї матері).

Пізніше вони захотіли назад, і туди вже поїхали на своєму дитячому трайчику. По і без того вузькій вуличці постійно їздили автівки, тому я витратив немало нервів, стежачи за тим, щоб діти не заїхали під колеса.

Але це ще був тільки початок. Близ рядів ярмарку нас побачили інші діти, і навколо трайчика одразу зібрався дитячий натовп. Особливо кататися там було ніде – крізь або їздять або стоять автомобілі, при чому в більшості дорогі іномарки. Спершу я не ризикнув садити за руль нікого, окрім Семена.

Діти на трайчику між рядами

Діти на трайчику між рядами

Діти зістріли друзів

Діти зістріли друзів

Антон з трайком на ярмарку

Антон з трайком на ярмарку

Він катав дітей по черзі, але скоро стомився. Я вибрав момент, коли увага до трайчику ослабла і забрав його, разом із молодшим сином Антоном до бабусі. Я хотів перевірити, чи здатен Антон педалювати самостійно. Він мене приємно здивував – чесно старався тиснути на педалі і майже самостійно піднявся на кілометровий підйом, хоча і зі швидкістю 3 км\год, проте для дитини віком менше 4-х років це непогано.

Антон старанно педалює

Антон старанно педалює

У бабусі я встановив підголівники та ближче до вечора ми знову повернулися. На цей раз Антон вчився гальмувати одночасно з керуванням. Йому важко було перебороти страх і паніку, в яку його кидало, коли трайк починав розганятись з гори. Але він, вперше, впорався без мого фізичного втручання. Я тільки весь час нагадував йому, що робити. І знову ж таки, постійно доводилось заїжджати в кущі на узбіччі, щоб пропускати автівки. На кілометровій дорозі їх зустрілось не менше десятка.

Коли проїздили повз ярмарок – за нами знову потяглись діти. Проте ми пішли\поїхали далі – до другої бабусі. Дорогою туди зустріли Каріну із Семеном і ще інших людей. Їхня дочка пробувала їхати разом з Антоном назад до Ярмарку.

Зустріли Каріну

Зустріли Каріну

Потім, на парковці, діти влаштували дріфт на трайчику – по черзі катались на ньому, намагаючись увійти в занос на пилюці, і дуже раділи, коли в них це виходило. Цікава річ – схильність трайку до заносів е наслідком поганої завантаженості заднього колеса і по своїй суті є недоліком конструкції, з точки зору транспорту. Але, в той же час, для дітей заноси були як раз самим смаком. Все це відбувалось на невеличкій парковці, де час від часу паркувались і від’їжджали автівки і автобуси, а стояло їх там ще більше. Я просто намагався не думати про те, скільки могло виникнути проблем, якщо хтось протаранить або подряпає припарковану автівку. Сам трайчик видно було добре, зокрема завдяки високому флагштоку. Ну і, звісно, я давав команди дітям, куди повертати, щоб нікого не таранити.

Дріфт на парковці

Дріфт на парковці

Антон - любитель собачок

Антон – любитель собачок

DSCF0793

На щастя все обійшлось і вже в сутінках ми пішли назад до бабусі, а діти поїхали туди своїм ходом, але інтенсивні катання їх виснажили, особливо Семена. Прийшовши додому ми виявили, що в нього піднялася температура, і це ставило під питання можливість дітей їхати з нами завтра додому своїм ходом.  Вночі Семен був хворим, та й зранку температура все ще була підвищена, хоча і не така висока. Я розглядав кілька варіантів того, як доставити його додому. Перший варіант полягав у тому, щоб залишити його лікуватись у бабусі, а потім щоб його привезли попутною машиною через декілька днів. Сам Семен цього хотів найбільше, адже у бабусі в нього немає ніяких зобов’язань і можна на правах хворого випросити багато цукерок. Другий варіант, і він мені подобався найбільше – везти всіх дітей на «Гармонії». Але у нас там нормально розміщуються тільки двоє дітей. Каріні довелося б весь час тримати Віку на руках. Проте цей варіант був найвірогіднішим. Коли ми звільнили весь кузов, то побачили, що місця там вистачить і для двох дітей.  Але, через три години, Семен вже гасав і лазив по деревах, тому я став думати про основний варіант – вони їдуть назад на своєму трайчику. Каріна ночувала у своєї матері – на іншому кінці села. Вже підходив полудень і це був шанс перевірити здатність дітей до подорожі. Я взяв буксирну мотузку, посадив дітей на трайчик і ми рушили за Каріною. Внизу нас знову оточили діти, але на цей раз я нікому не дозволив кататися, бо тільки все налаштував на дорогу, і ще не хотів, щоб мої діти в запалі витратили всі сили, як це було вчора. На підйоми я їм допомагав буксиром, за одно і випробував його. Мотузка швидко і легко знімається, завдяки маленькому гачку, і дітям самим дуже подобалось причіпляти і знімати її. Вони навіть сперечались за право це зробити.

2 км тренувального шляху показали, що Семен ще не в кращій формі, а Антом не втрачає можливості шлагнувати. Ми трошки посиділи у другої бабусі, і рушили назад. Тут більшість шляху була на гору, але Каріна допомогла дітям, тягнучи їх за буксир, а я ніс Віку слідом. На півдороги до нас приєдналась когорта місцевих дітей. Вони вже не просились кататися, але залюбки виштовхали трайк на кілометровий підйом.

Проба баксиру

Проба баксиру

Буксир

Буксир

Підголівники з кухонних губок

Підголівники з кухонних губок

Семен і бабуся

Семен і бабуся

Антон

Антон

Бабуся робить фото на прощання

Бабуся робить фото на прощання

Десь о пів на другу ми рушили додому.

Всі непевні перед стартом :)

Всі непевні перед стартом 🙂

Семен відчуває, що буде важко, а Антона покатають :)

Семен відчуває, що буде важко, а Антона покатають 🙂

На старті

На старті

Перший кілометр проходив по асфальтній дорозі, а далі ми поїхали ґрунтовими. По-перше так коротше, але головна причина – відсутність автомобілів. Дітей досить часто чіпляли до буксиру. Спершу в полі, де було повно глибокого пилу, і їм було важно тримати навіть темп пішохода. Завдяки боковому вітру і досить довій буксирній мотузці діти мали можливість в основному уникати пилового шлейфу від «Гармонії».

Буксир в дії

Буксир в дії

Затяжний пологий спуск на грунті

Затяжний пологий спуск на грунті

Затяжний пологий спуск на грунті

Затяжний пологий спуск на грунті

Скоро я помітив, що діти пробили колесо. Поки я клеїв колесо, Каріна зробила кілька фото.

Клеїмо колесо

Клеїмо колесо

Віка використовує зупинку для розвідки

Віка використовує зупинку для розвідки

Віка використовує зупинку для розвідки

Віка використовує зупинку для розвідки

DSCF0829

Віка на дорозі

Віка на дорозі

DSCF0835 DSCF0845

Поясення задачі :)

Поясення задачі 🙂

Віка готова до продовження подорожі!

Віка готова до продовження подорожі!

Їдемо далі

Їдемо далі

Пилюки стало набагато менше

Пилюки стало набагато менше

Потім, після підйому і спуску, почався асфальт, де ми зупинилися на привал.

Привал на обід

Привал на обід

Віка знайшла мамин телефон

Віка знайшла мамин телефон

Збираємо груші

Збираємо груші

Також кільок разів зупинялись щоб підбирати загублені речі, які час від часу губили або хлопці, або Віка, яка просто викидала щось із багажника. В селі Матвіївка заїхали в магазин. Цікаво що в селі про нас вже не раз чули. Також, під час однієї з зупинок, Семен відволікся і не встиг загальмувати – протаранив нашу машину. Але все обійшлося тільки невеличкою пробоїною в фанерній задній стінці кузова. Буксирна мотузка декілька разів намотувалась на колесо дитячого трайку. Під кінець поїздки Семен вже навчився слідкувати за її натяжкою, пригальмовуючи на спусках. Але все частіше ми зупинялись після кожного підйому, щоб діти могли відчепити буксир. А також давали їм можливість причепитись перед підйомами.

DSCF0869

Дорога через ліс була в основному спуском, але схоже, що тут пройшов невеличкий дощик і місцями глина була вологою, а іншими місцями – мокрою. Вона намотувалась на колеса і була дуже слизькою, а її шматки летіли на всі боки. Дітям, з одного боку це подобалось, а з іншого було не приємно, коли шматочки потрапляли в обличчя. Звісно, більш ніж за 3 години дороги вони вже втомились. Але ми майже доїхали. На буксирі витягли їх на останній підйом, і потім на ще один прямо до нашого подвір’я, де нас зустріла собачка. На цьому подорож було завершено.

 

Це не можна назвати повсякденною поїздкою. 20 кілометрів були дуже насиченими, особливо для дітей. Я думаю, що подібні пригоди будуть для них дуже корисні, хоча, поки що, вони не вчать переборювати себе, але дають дуже багато яскравих вражень і емоцій.  Тепер я ще більш впевнений у необхідності побудувати активний причеп для сімейних поїздок, в тому числі і побутових, наприклад, до школи, де доведеться їхати по загальних дорогах, тому діти мають бути позбавлені можливості рулювати, але вони зможуть допомагати педалюванням, і я сподіваюсь, що у них буде бажання це робити, коли підростуть.

Вся поїздка зайняла близько 4-х годин. Також в цих поїздках випродували нові підголівники. Вони набагато кращі за попередній варіант. Як сказала Каріна – «якщо підголівник не відчувається – значить з ним все гаразд».

 

ВІДЕО:

9 коментарів до “Поїздка на осінній Будянський Ярмарок 2015

  1. Рівняння на сім’ю Ганшинів! Дякуємо за цікаву статтю! Читали і переживали за вас у дорозі разом із дружиною. Ми теж раніше вибиралися, коли хлопці були менші, на двохмісному велосипеді. Садили хлопців на велокрісла і їздили четверо. Тепер нас теж п’ятеро і хлопці вже більші – треба конструювати щось нове… Головне, що жага подорожей не минула. 🙂

  2. Ваши отчеты читать всегда интересно, много фотографий добавляют впечатлений! Ребята вы молодцы! Продолжайте в том же духе!

  3. Я дуже радий, що вам цікаво читати і дивитись про наші подорожі! А ще більше радий, якщо це ще когось надихає робити те саме 🙂 Якщо сімейних HPV стане більше – буде просто чудово! Ще коли я тільки створив перший сайт про HPV, мені дуже не вистачало людей, які б хотіли робити те саме, що і я. Всі навколо говорили “це все безперспективно”, або “Веломобілі – це точно не про Україну”. Я для себе вирішив, що поки маю можливість, то буду займатись цим, навіть якщо це нікому крім мене не потрібно. І дуже радий, що насправді, тема побутових HPV набирає популяоності хоча б серед нашої компанії!

  4. Вітаю Олексія і всю Вашу Родину! З цікавістю прочитав Вашу розповідь про поїздку в Буду. Не сподівався, що в нашій Буді таке бурхливе життя і проходять цікаві заходи. При нагоді поїдемо і ми туди. Цікаво сполстерігати за розвитком Семена і Антона, їхнім прогресом в пілотуванні трайчика. Маю думку відносно активного причіпа для дітей: Що як спробувати ваш трайчик , зачепивши його жорстким щепленням до буксиру. Щеплення може бути із трубок у вигляді трикутника. Так буксирують автомобілі.Задній автомобіль сам повторює колію передньго. А щоб хлопці ззаду не вихляли рулем- тимчасово знімайте кермову тягу.

  5. Олександр, я про це думав. Але схиляюсь до варіант з окремим причепом, основному з міркувань безпеки. Трайчик не має передньої підвіски, та і його колеса невеличкі і він сильно стрибає на ямах. Коли діти їздять самі то вони, по-перше, очікують удар від ями, а по-друге – не сплять. А у випадку з довгими поїздками діти можуть заснути і просто вилетіти з крісла на ямі. Також причеп має бути оснащений якоюсь підлогою для ніг, бо буває що в дітей злітають ноги з педалей, так само через засинання на ходу. А де підлога там і кабінка, а це значить, що він вже стає важчим і взагалі пропадає сенс поєднувати самостійну машинку з причепом. Причеп буде мати підвіску, борти, багажне відділення, і, можливо, навіть місце для акумуляторів, щоб частково компенсувати збільшення навантаження на основну машину. І головне – діти будуть мати можливість в ньому спати під час руху.

  6. Чудова розповідь та дуже цікавий захід! А фотки з дітками нікого не залишать байдужими… Прочитав та знов пожалкував про те, що живу досить далеко і не можу особисто бувати на таких заходах 🙁
    Ваша родина була і є прикладом для усіх нас! Якщо тема лігерадів та трайків більш-менш розвивається у нас в Україні, то “сімейні веломобілі” – це й досі екзотика навіть для більшості активістів HPV, тому ви є першопрохідцями у цьому цікавому напрямку, і прикладом для інших активістів.

  7. Я крепко подсел на веломобильную тему, несколько дней не езжу, и ноги требует нагрузки, начинаю приседать подпрыгивать, бегать, это почти как голод, только наоборот! А уж разница между вертикальным и лежачим велосипедом для меня теперь явная! Если в прошлом году я еще колебался, ездил неуверенно, то сейчас я расслабился, и получаю кайф! Хочу обзавестись еще трайком…
    Спасибо за отчет, Очень приятно читать и вспоминать всю нашу компанию, Летний отдых и много чего еще… 🙂

Коментарі закриті.