Результати дослідів втрат у трансмісії – оновлено (додані відео)

Проведення тестів

Проведення тестів

Є перші результати. Досить несподівано виявилось те, що змащення ланцюга впливає на втрати більше за будь-які інші фактори, які досліджувалися в цьому експерименті.

 Вступне відео:

 

Поки що даю фото дослідних комплектацій та висновки. Завтра буде відео самих тестів.

Пряма трансмісія Ролик без шлангів Старий ролик Малий ролик+ шланги Ролик + шлангами На болту
До змащення №10.296 ah №20.305 ah №30.306 ah №40.311 ah №50.312 ah ——-
Після змащення  №90.286 ah №80.292 ah —— ——- №60.291 ah №70.303 ah

 

table

 Відео тестів (повне):

Тест №1 – Пряма трансмісія до змащення.

Тест №2 – Трансмісія з роликом, без шлангів. До змащення.

Тест №3 – Трансмісія зі старим роликом, без шлангів. До змащення.

Тест №4 – Трансмісія із маленьким роликом, зі шлангами. До змащення.

Тест №5 – Трансмісія з роликом і шлангами. До змащення.

Тест №6 – Трансмісія з роликом і шлангами. Після змащення.

Тест №7Трансмісія з видаленим роликом (ланцюг опирається прямо на болт). Після змащення.

Тест №8Трансмісія з роликом, без шлангів. Після змащення.

Тест №9 –  Пряма трансмісія після змащення.

Попередні висновки:

Пряма трансмісія краща за трансмісію з роликом (без шлангів) на 3% без змащення

Пряма трансмісія краща за трансмісію з роликом (без шлангів) на 2% зі змащенням

 

На не змащеному ланцюзі шланги додають 2.3 % опору

На змащеному ланцюзі шланги додають 0.35 % опору

 

Змащення ланцюга додає від 3.49% до 7.2 % (найбільше значення для варіанту з роликом і шлангами)

 

Більший ролик кращий за менший на 0.32 %

 

У варіанті зі щойно змащеним ланцюгом, в разі видалення ролика та опори ланцюга просто на болт опір зростає всього на 3.7%. Тобто, в разі виходу ролику з ладу, можна доїхати до місця просто пустивши ланцюг по болту.

 

Старий ролик (зі зношеним підшипником, що має сильний люфт) гірший за новий на 0.32 %

 

Проведення тестів

Проведення тестів

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №1 (пряма трансмісія)

Тест №2 (ролик без шлангів)

Тест №2 (ролик без шлангів)

Тест №2 (ролик без шлангів)

Тест №2 (ролик без шлангів)

Тест №3 (старий ролик без шлангів)

Тест №3 (старий ролик без шлангів)

Тест №3 (старий ролик без шлангів)

Тест №3 (старий ролик без шлангів)

Тест №4 (малий ролик зі шлангами)

Тест №4 (малий ролик зі шлангами)

Тест №4 (маленький ролик зі шлангами)

Тест №4 (маленький ролик зі шлангами)

Тест №5 (ролик зі шлангами)

Тест №5 (ролик зі шлангами)

Тест №5 (ролик зі шлангами)

Тест №5 (ролик зі шлангами)

Тест №6 (ролик зі шлангами після змащення)

Тест №6 (ролик зі шлангами після змащення)

Тест №6 (ролик зі шлангами після змащення)

Тест №6 (ролик зі шлангами після змащення)

Тест №7 (Опора на болт)

Тест №7 (Опора на болт)

Тест №7 (Опора на болт)

Тест №7 (Опора на болт)

Тест №8 (ролик без шлангів після змащення)

Тест №8 (ролик без шлангів після змащення)

Пряма трансмісія після змащення

Пряма трансмісія після змащення

DSCF0005

Пряма трансмісія

Пряма трансмісія

Тест з роликом

Тест з роликом

 

Висновки попередні, але дам відео тестів, так що кожен зможе проаналізувати сам, а ябуду вдячний за поправки і допомогу з аналізом.  А також за ідеї що до проведення самих тестів.

 

Ці дані взяті після перших тестів.  В найближчому майбутньому планую повторити тести в інших варіантах.

Так як дані ваттметра постійно стрибають, за результат було взято середнє значення витрати енергії після 3-х хвилин роботи.  В якості маркеру потужності на виході використаний вольтметр. Я тримав значення 13 вольт на виході у всіх тестах.

 

 

19 коментарів до “Результати дослідів втрат у трансмісії – оновлено (додані відео)

  1. как всегда – шикарное практическое исследование! а вот интересно на мой велик можно такой тест комплект примотать?

  2. Струм вимірюється в А, а ємність в Аг (ah)
    В загалі краще відходити від А у вимірюванні потужності (оскільки кінцева потужність залежить від напруги і орієнтування тільки на струм не дає повної картини, а також може спотворювати результати оскільки напруга АКБ знижується під час розряду), а використовувати Вт або відносні величини %.

  3. Ваттметр показує і Вати, але проблема в тому, що занадто великий скачок у відсотках між результатами, наприклад між тестами №1 і №2 5.6 і 5.7 Wh. Кожна десята доля це 5%…
    Тому я вибрав ті дані, які мають найбільше цифр 🙂 Ви самі зможете продивитись відео всіх тестів і, можливо, зробити свій висновок.

    Показники ваттметра на тесті №1:

    19.37 Vm
    136.2 Wp
    0.296 Ah
    5.6 Wh
    7.19 Ap

  4. Я так розумію що ви, Олексію, кожен варіант випробовували на протязі 1хв, а потім аналізували витрату єнергії?
    Якщо так то потрібно аналізувати показник Wh (Втч/Втг) це буде більш точно оскільки в даному показнику враховано і зміна напруги підчас дослідження, а показник Ah не дає повної/достовірної картини з витрати єнергії (витрати якої рахуються у Втг) оскільки він вказує на витрату току/ємності тобто це приблизна величина.

  5. Кожен тест протягом 3 хвилин.
    Вольти (~13) це значення, взяте з генератора. Генератор постійно нагружений однаково (4 лампи), так що 13 вольт у всіх випадках має давати і однакову вшидкість обертання генератора і однакову вихідну потужність у всіх тестах. Поправте мене, якщо я помилився.

    Мені важливо порівняти результати різних тестів, а не визначити якісь точні значення по витраті енергії взагалі. Тому, якщо величина приблиза, але змінюєтсья пропорційно витраті енергії, то вона підходить для порівняння.

    Цікаво, що нa холостому ході мотор бере 30 Ватт при максимальній швидкості (ланцюг знятий з шатунів). Тому я не претендую на виявлення ККД трансмісії в цілому. Можемо тільки порівнювати результати з роликом\без ролика и т.п.

    Я буду дуже вдячний, якщо ви самі проаналізуєте результати тестів на основі відео, бо я не маю достатньо досвіду в елетротранспорті. Можу завантажити оригінали відео без вирізання і прискорення.

  6. Додав таблицю з Wh. Можна перерахувати % у відношеннях результатів, але вони змінюються не суттєво.

    Maugli, стосовно твого апарату: я буду тільки радий, якщо ми зможемо встановити мотор-каретку на нього, щоб протестувати витрату енегрії на дорозі. Ці тести ще попереду.

  7. Проанализувавши видео
    1. Чого у Вас ваттметр стоїть після вимикача – поки він включаеться проходить якись час при якому він не аналізує витрату.
    2. Напруга від 2х свинцевих АКБ близько 20В (до речі вони майже повністю розрядженні)
    3. Для аналізу необхідно відімкнути мотор але зашилити під напругою ваттметр – де Ви побачити данні по витраті єнергіі Wh.
    4. Вихідна потужність у аналізі ролі не грає – просто потрібне стале навантаження на систему (хоча якщо дуже потрібно то можно поставити аналогічний ваттметр на виході але думаю що різниця у калібруванні різних ваттметрів зневилює результати досліджень)

  8. 1 – Ваттметр після контроллера для того, щоб він обнулявся для кожного тесту. Спершу він стояв одразу після акумуляторів, але тоді, щоб скинути показники, доводилось від’єднувати клему. Так, він починає аналізувати не одразу, але ця затримка має бути однакова на всіх тестах.

    2- Напруга 20В через те що, я не давав повну потужність. Хоча акумулятори дійсно розряджені. Вчора при тому ж навантаженні вони видавали 200 ватт, а сьогодні на максимумі тільки 180. Заряджу і повторю тести при більшій потужності.

    3 – Не зрозумів… Після вимикання мотора (ручка газу на нулі) ваттметр продовжує показувати витрату на холостий хід контроллера…

    4 – Зрозумів і згоден.

    Нажаль, на сьогодні вичерпав ліміт трафіку. Завтра завантажу відео всіх тестів та загальне відео, де видно як саме вони проходять.
    Можливо ви щось порадите корисне для наступних тестів.

  9. 3. Поставте ваттметр до контролера та два перемикача (краще використати пакетники хоча можно і просто штекери /розриви) до та після ваттметра на мінус та будете отримувати більш точні данні (це у випадку якщо на контролері немає кнопки/роз”ему на його відключення (на більшості контролерів до моторколес такі кнопки/роз”еми є)).

    ПС можло при такому підключенні зменьшиться “плигання” параметрів навантаження.

  10. Чудова робота, Олексію! Та й результати цікаві та справді трохи несподівані.
    Особисто мене дуже цікавить ще один експеримент. Мені хотілося б порівняти витрати енергії на звичайному колесі зі звичайною втулкою, та на мотор-колесі, яке повністю ВІДКЛЮЧЕНО. Дуже цікаво, скільки механічної потужності “з’їдає” прямопривідне мотор-колесо (таке, як на твоєму стенді) у відключеному стані.

  11. Так же интересно было бы протестировать, на сколько задний переключатель с роликами на подшипниках эффективнее обычного на втулках.

  12. Ага, значить вже є 4 замовених тести:

    1 – тест «пустого» мотор-колеса
    2 – тест проміжної передачі замість опорного ролика
    3 – тест натяжків з підшипниками і на втулках
    4 – тест роликів на 14 зубів

    Також буду проводити тести при різних кутах обкатки ролика.

    Коли куплю новий ланцюг, то проведу порівняльний тест з новим і старим ланцюгом.

    По ваттметру: там немає ніяких кнопок. Якщо вимкнути напругу то він просто тухне і всі показники втрачаються. Доречі хотів запитати, може хто знає, що підключається в гніздо на ваттметрі? Там чи то 3 чи то 4 контакти всередині.

  13. Розмикачі потрібно ставити назовні на мінус.
    Додатковій роз”єм – зовнішне живлення(10-12В ) та сигналізація

  14. З приводу замовлених тестів – маю ще одне “замовлення” 🙂
    Потрібно дізнатися, як сильно впливає на втрати енергії перекос цепу. Для цього пропоную провести два порівняльних замірювання:

    1. Натяжний ролик поставили на одну лінію із зірочкою на задньому колесі, щоб перекоса цепу не було зовсім.

    2. Штучно утворити перекос, наприклад проміжний ролик змістити максимально вліво, а на задньому колесі надіти цеп на крайню праву зірочку.

    Було б же цікавіше перевірити вплив перекосу цепу на короткій задній вилці, розрахованій на колесо розміром 20″ – тоді кут перекосу став би набагато більшим. Хоча, можна просто від’єднати вилку від рами та закріпити окремо, змістивши її вбік.

    З чого я все це питаю? Чому мені цікавий цей тест? Бо хочу знати, чи буде нормально працювати трансмісія 1х8 (тобто на каретці – одна ведуча зірочка без переднього перемикача, а на колесі – касета на 8 зірочок) на маленькому та легкому складному лігераді з колесами 20″.

  15. Неплохо было бы знать скорость вращния колеса, поставить например велокомп и посмотреть какое он расстояние насчитает за эти 3 минуты

  16. Да, скорость колеса знать было бы неплохо, но проблемно прицепить спидометр к пустой ступице. Ток через лампочки мы не замеряли, т.к. нечем. Но и нет особой нужды. Во всех тестах нагрузка была одинаковой, и контролировалась по генерируему напряжению. Если ты хотел посчитать потери в целом (сравнить мощность входа и выхода) то тут упираемся в неизвестные КПД мотора и генератора. И как их узнать я без понятия. В документах на мотор-колесо про режим генератора вообще ни слова.

    Расшифровать значения я не могу – сам не знаю, что это 🙂 Может vм это и етсь вольты за минуту (среднее значение) ? Я не знаю.

Коментарі закриті.