Під час роботи над дитячим трайком, а саме під час пошуку причини досить тугого ходу трансмісії я виявив, що ролики заднього натяжка створюють суттєвий опір, при чому чим більша швидкість руху ланцюга, тим більший опір.
Для першого трайчика це виявились дуже суттєво, бо там заднє колесо 12 дюймів, і для компенсації малого діаметру довелось поставити наперед велику зірку, що як раз збільшило швидкість руху ланцюга.
На дитячому трайку я вирішив проблему, замінивши стандартні ролики на натяжку на ролики зі старого натяжка «Старт-Шоссе». Там ролики металеві, з загартованої сталі, на насипних регульованих підшипниках. Хід трансмісії став набагато легшим. Після цього я задався питанням: чому підшипники не ставлять на сучасні натяжки? Наступною думкою було «А чого б мені самому не поставити туди підшипники?»
Сьогодні купив в Чигирині два закритих підшипника з внутрішнім діаметром 5 мм, зовнішнім – 16. Розібрав натяжок, просвердлив отвори в роликах свердлом на 15.5 мм, потім трохи зачистив отвори садовим ножем, посадив підшипники, а необхідну ширину між щочкам створив підкладаючи шайби між ними і підшипниками. Вся переробка зайняла близько години.
Точно не можу сказати, чи відчув я покращення в легкості ходу. Здається, що педалі назад обертаються легше, ніж раніше. Але для мене головний плюс переробки – ресурс роликів і той факт, що відпала необхідність змащування роликів. Останнім часом я багато їжджу грунтами, і змащені вузли одразу набирають пилюки.
Скільки коштував один підшипник?
І як що є, то його назва 🙂
Цікава ідея! Візьму на озброєння.
625 (http://мрсо.рф/podshipnik/vnutrennii_diametr_5)
Але можна брати будь який з внутрішнім діаметром 5 мм.