«Колумб – 3» – вибір компоновки

8 компоновок

8 компоновок

         З набуттям досвіду володіння лігерадом в актуальних для себе умовах користувач сам зможе зробити висновок, чи потрібно йому змінювати компоновку, і якщо так, то в який бік.            У більшості людей, які купують лігерад, вже якісь є велосипеди, тому на першому етапі, може бути раціонально зняти комплектуючі (насамперед колеса і передню вилку) зі свого велосипеда, і випробувати з ними лігерад.
Взагалі вибір компоновки залежить від багатьох факторів, в тому числі особистих вподобань та стилю їзди. Проте деякі загальні відомості можна сказати:

 

Місто

Лігерад для поїздок містом (city bike) не повинен бути занадто високим, особливо це актуально для тих, хто тільки оволодіває лежачим. Ви повинні легко діставати до землі і впевнено стояти, опираючись однією ногою. Це важливо, наприклад, на світлофорах. Особисто для мене найвища компоновка для комфортного пересування містом це 24\26 з повною підвіскою (мій зріст – 173). Ви можете робити поправку на свій зріст, беручи до уваги значення висоти від землі до низу сидіння. Компоновка 24\26 повнопідвіс має висоту 67 см. Все, що нижче цього – підходить для поїздок містом для користувача зростом 173 см. Якщо ваш зріст, наприклад, 181 см, це може означати, що для вас найвища компоновка сітибайку буде на (181-173\2=4) на 4 см вища, тобто 67+4=71 см. Це означає, що ви зможете впевнено їздити містом на компоновці 26\26 повнопідвіс. А для використання у місті компоновки 26\29 повнопідвіс ви маєте бути 187 см зростом і більше.  Ці дані сильно узагальнені, бо тут важливий не стільки сам зріст, скільки довжина ніг, а ці пропорції не однакові у різних людей.

Проте і занадто низький лігерад теж не дуже зручний у місті.

Туризм

Туристичний лігерад компонується за схожим принципом. Хоча під час туризму немає необхідності в частих зупинках, проте з’являється інший фактор – велике завантаження багажників. Ви маєте добре діставати до землі, щоб втримати важкий від поклажі лігерад. Якщо ви дотягуєтесь тільки кінчиками пальців ніг, то є ризик завалитись під час зупинки.

 

Перегони

В лігерадах для перегонів комфорт старта\зупинки відходить на другий план, тому тут важливо підібрати гоночну комплектацію в залежності від типу змагань.


 

Варто відзначити, що при достатньому досвіді ви можете використовувати практично будь-яку компоновку як для міста, так і для туризму, тому ці рекомендації тільки для початківців. Робіть власні висновки, бо лігерад це індивідуальний транспорт і тільки ви зможете відчути власні потреби найкраще за будь-кого.

Висота ходу передньої вилки впливає на загальну висоту лігераду, майте це на увазі. Чим більший ход вилки, тим вищим стає лігерад. Що стосується задньої підвіски, то тут має виконуватись правило – зазор між колесом і рамою в вільному (без навантаження) стані має бути 90-110 мм, що дорівнює ходу підвіски. Так як ззаду можуть стояти колеса різного діаметру та з різною товщиною покришок, потрібно підбирати (або налаштовувати) відповідну довжину амортизатора. Детальніше про це буде написано в інструкції по складанню і налаштуванню.

DSCF9240

Буду вдячний за запитання по суті і зауваження користувачів.

Нижче ви можете бачити фото різних компоновок та відео їх у дії.


20\24 однопідвіс

20_24_hard DSCF9198 20-24-hard- DSCF9201 DSCF9200 DSCF9199


 

20\24 повнопідвіс

20-24-soft DSCF9206 20-24-soft- DSCF9205 DSCF9207


24\24 повнопідвіс

24-24-soft DSCF9210 24-24-soft- DSCF9212

 

 


28\28 шосер

28_28_hard 28_28_hard-

 


24\26 повнопідвіс

24_26_soft DSCF9215 24_26_soft- DSCF9216 DSCF9217

 


26\26 однопідвіс

26-26-hard DSCF9220 26-26-hard- DSCF9221 DSCF9223


26\26 повнопідвіс

26-26-soft 26-26-soft- DSCF9228 DSCF9229

 


26\29 повнопідвіс

26_29_soft DSCF9236 26-29-soft- DSCF9237

DSCF9235

 

6 коментарів до "«Колумб – 3» – вибір компоновки"

  1. шикарная всеохватывающая статья получилась! с такими материалами можно смело буклет рекламный верстать.я уже знакомым потихоньку подсовываю) пару вертикальщиков крепко заинтересовались …

  2. Так, стаття вийшла корисною та цікавою! Гадаю, що багато читачів отримають відповіді на ті запитання, які вони ще не встигли запитати 🙂
    Тепер спробую сам задати “питання по суті”:

    1. У попередніх матеріалах (наприклад, у промо-відеоролику) згадувалась конфігурація 20″/20″, а у цій статті про таку “найменшу” конфігурацію чомусь зовсім не згадується. Цікаво, чому? Олексію, чи вважаєш ти конфігурацію 20″/20″ безперспективною?

    2. Перші серійні “Колумби” мали конфігурацію 20″/26″ (наприклад, у мене такий). Чи допустима така конфігурація з новою рамою?

  3. Здравствуйте. Огромное спасибо за очень познавательную статью. Получил ответы на большое кол-во вопросов. Однако не на все, кое что хотел бы уточнить.
    Такой вопрос, среди всех компоновок самая скоростная получилась “шоссер”. А второе место по скорости какая компоновка заняла?
    Есть ли сильные отличия в езде при компоновке 26 на 26 с мягкой и жесткой вилкой?
    Ну скажем если проехать 100-150 км, сильно будет чувствоваться отсутсвие амортизационной вилки?

  4. Измерений скорости во время поездок на разных компоновок мы не проводили, так что ещё вопрос – какой вариант наиболее скоростной. Скорость зависит от слишком многих факторов. Например даже такой параметр, как диаметр колёс, может влиять на скорость как положительно, так и отрицательно: при одинаковых параметрах покрышек (качество, конструкция и давление) они создают одинаковое сопротивления качению. Большая вращается медленнее, но в ней больше резины. Маленькая легче, но чаще деформируется т.к. вращается быстрее. При этом маленькая покрышка имеет меньше сопротивление воздуха, чем большая. А большая имеет меньшее сопротивление на неровной дороге. Нечто похожее и с шириной покрышек. Для гладкой дороги можно брать среднюю ширину, для плохих дорог и грунтов – широкую. Для большого диаметра – узкую (чтобы уменьшить сопротивления воздуха) и т.д. То есть выбор компоновки зависит прежде всего од двух факторов: вашего роста и вашей задачи для лигерада.

    Что касается мягко или жёсткой вилки, то отличия, конечно, есть. Лично я предпочитаю мягкую вилку даже если нужно для этого уменьшить диаметр колеса. Во-первых это сильно повышает комфортность езды, особенно это важно для дальних поездок. Во-вторых вилка бережёт раму от ударов и продляет её срок службы. Но, если вы собрались на гонку, где важно экономить вес, то вы снимаете всё, без чего лигерад может ехать (в первую очередь багажники), и ставите жёсткую вилку, т.к. она и весит намного меньше мягкой, и имеет лучшую боковую жёсткость, что улучшает контроль при резких манёврах.

  5. Если замеров не проводилось, то расскажите пожалуйста о ваших ощущениях. Наверняка Вы же заметили разницу, какая компоновка ехала быстрее всех, какая меньше.
    У меня рост 183-185 (в разных местах меряют по разному:-))
    На счет задач, предположу, что попробую заменить им свой обычный МТБ.
    Спорт я пока не рассматриваю.
    А на счет жесткой вилки с точки зрения надежности – ломаться то там особо не чему и привлекает в ней отсутствие необходимости обслуживать вилку и в случае чего ремонтировать.

  6. Я писал, что мягкая вилка продляет срок службы рамы, т.к. бережёт от ударов на кочках и ямах.

    Что до компоновок, то я предпочитаю 24\26 с мягкой вилкой. Роста я такого же, как и вы. Шоссер тоже понравился, при таких шинах очень хорошее и приятное управление, но к тряске на асфальте я не привык, хотя думаю, что привыкнуть, конечно, можно. НА скорости я его не испытал, т.к. колёса были не мои, а моя цепь не ставала на кассету с 9-тю скоростями. Поэтому мне приходилось ехать максимум на второй передаче, которая ещё как-то тянула без проскакиваний (потому такой высокий каденс с шоссером на видео)

    26\29 слегка неудобен на старте и при внезапной остановке, так как мне трудно доставать до земли. Но на ходу очень комфортный как по грунту так и по грубому асфальту.

    Сейчас у меня для бытовых нужд Колумб-2013 (предыдущая версия), компоновка 24\26 полноподвес на широких покрышках.

Залишити відповідь