Мій новий лігерад – копія “Колумб-3”

igcr-colombo2015_001

Наміри створити копію лігерада “Колумб-2013В” у мене з’явилися ще влітку 2013 року під час проведення “Овідій-Вело-Мобі-Фесту”. Саме тоді я спробував на ходу цей лігерад та оцінив його переваги. Окрім ходових якостей, мені сподобалось те, що ця модель розбирається та пакується у відносно невеликий чохол для подальшої перевозки у поїзді.

Повернувшись додому, я твердо вирішив зробити для себе такий самий лігерад – майже копію найновішої на той час розробки Олексія – “Колумб-2013В”.

Але з деяких обставин мій проект перетворився на “довгобуд”, і лише зараз я маю можливість доводити його до завершення. За цей час Олексій додав у конструкцію багато удосконалень та нововведень, за якими я уважно слідкував та по мірі необхідності дещо змінював і у своєму лігераді. Тому на даний момент можу сказати, що мій лігерад вже являє собою копію моделі “Колумб-3”. На даний час він має ось такий вигляд:

igcr-colombo2015_001

igcr-colombo2015_002

Насправді мій лігерад має деякі відмінності від оригіналу. Цю статтю я пишу саме для того, щоб розповісти про відмінності мого лігераду від тих апаратів, які створює Олексій. Відмінності ці досить невеликі і не носять принципового характеру, але я все ж таки хочу про них розповісти..

Почну з дропаутів на задній вилці. Їхні відмінності від оригіналу такі:
1. Видалено місце встановлення дискового гальма, тому самі дропаупи стали трішки коротшими.
2. Додано виступи та різьбові отвори зверху дропаутів (по 2 отвори на кожну сторону) для кріплення заднього крила.
3. Ззаду додано кріплення для велопричепу. Не подобається мені кріплення причепа до вісі заднього колеса, тому я зробив для цієї мети окремі точки кріплення.

Правий дропаут

Правий дропаут

Лівий дропаут

Лівий дропаут

Тепер кермо. Його я зробив трішки ширшим, ніж на лігерадах Олексія – по-перше, особисто мені так зручніше, а по-друге, це дає більше місця для встановлення різноманітних електронних гаджетів (велокомп’ютер, навігатор та інше).

Кермо

Кермо

Хоча, стосовно керма я, можливо, помиляюся. Судячи з останніх, найновіших фоток Олексія, він теж став робити кермо трохи ширшим.

Статтю буду доповнюватися новими подробицями по ходу роботи, коли буде що показати.
Це лише початок! Далі буде!

11 коментарів до “Мій новий лігерад – копія “Колумб-3”

  1. 😀 караул!!!! стране грозит засилие заднего привода!!!!! если бы не руль “хомяк” ( очен силный неприязнь к нему испытываю… ( цитата фильма) ) – то вообще сказка 🙂 ну разве что колеса побольше поставить, ну хотя бы 28-е , хотя в продаже, говорят, появились и 32 ))), а если серьезно, то очень радует облигерадивание населения нашего клуба!

  2. Ну, не всё так трагично – следующий свой лигерад я собираюсь делать как раз переднеприводным.

    А вот “хомяк” – очень удобная вещь, оказывается (по крайней мене лично для меня). Правда, нужно признать, что руление “хомяком” весьма специфическое, и этому нужно научиться. Зато потом, когда научишься – ощутишь все его достоинства.

    Побольше колеса не хочу – хватит и таких, какие есть – я не жадный 🙂 С этими колесами на 26″ я могу достать носками велотуфель до земли, не вставая с кресла. Если поставлю 28″ – уже не достану…

    И по поводу “облигерадивания” (кстати, прикольный термин получился) – это уже второй мой лигерад. Первый я собрал еще в 2012 году на основе фреймсета.

  3. фреймсет – это покупное, а этом ну почти твой собственный. на счет хомяка: на вкус и цвет – фломастеры разные 🙂 это же и колес касается ) просто мне без шоссейных колес на лешиной дороге до Суботива ( там где острые камни) скучно будет )))

  4. Синие обода смотрятся красиво! Чем обусловлен отказ от дисковых тормозов, вибрейки не будут мешать проводке цепи?

  5. За синие обода – спасибо Иосифу Седлаковичу – это он помог мне их приобрести.
    А дисковые тормоза не ставлю, потому что не вижу в них нужды – мне хватает классических вибрейков. Да и дорогие они, дисковые… А цепи мешать вибрейки точно не будут – на моем старом лигераде не мешают, и на этом мешать не будут 🙂

  6. Рекомендую установить разборный узел рамы. Дело в том, что он усиливает место упора амортизатора в трубу. Был один случай (правда не на “Колумбе”), что в этм месте основная труба со временем дала трещину (человек езлил с заглушкой вместо амортизатора, но тем не менее). При наличии разборного узла труба 48*1.5 входит в трубу 51*1.2 как раз напротив упора амортизатора, и удваивает толщину стенки в этом месте.

  7. Это само собой разумеется – разборный узел я буду делать обязательно, причем в его конструкции будет мое небольшое “ноу-хау” 🙂
    Просто в данном случае я следую твоему совету – сначала собрать лигерад на цельной раме, а уже потом разрезать ее и делать разборный узел.

  8. Ну бажаю успіхів, і побачимо що вийде, я свого теж довго не міг доробити))

  9. Отличный клон Колумба,с изюминкой!)Поздравляю Игорь!
    Электродвигатель ставить на него будешь? Или так хорошо!
    Себе на лигерад пока не ставлю,годик так полетаю привыкну)

  10. Нет, именно на этот лигерад ставить электропривод я не планирую.
    Вообще-то электровелосипеды и электролигерады имеют некоторые особенности конструкции, которые желательно “закладывать” в них еще на этапе проектирования. А этот лигерад я планировал как исключительно “мускульный” транспорт.

Коментарі закриті.