Перша сотня км у новому році

DSCF8246

Вчора здійснив другу в цьому році поїздку до Чигирина на трайку «Універсал».  Кожна поїздка в середньому по 52 км.На дорозі місцями біло дуже слизько, на деякі підйоми ледве виїхав через пробуксовки. А на зворотньому шляху сніг почав танути і я впевнився, як необхідно мати щитки на передніх колесах. Якби не мотоболом, то не тільки мі одяг, алей й обличчя було б забризкане грязюкою. Тому найближчим часом починаю розробляти давно обіцяні пластикові щитки для різних діаметрів коліс.

Моя середня швидкість на трайку вже наближається до середньої на лігераді. Але взимку ця швидкість набагато менша за літню, тому що через зимовий одяг я не можу дозволити собі інтенсивне педалюванню, бо одразу стану мокрим… В той же час роздягатись не модна, бо дорого до Чигирина це постійні спуски і підйоми, і на спусках стає дуже холодно, якщо їхати без теплого одягу. Тому, думаю, що більш-менш справедливі порівняння будуть з настанням весни. До того ж навесні я планую зробити нову версію трайка та почати досліди з тимчасовим повним обтікачем.

Під час поїздок зробив кілька красивих фото. А скоро буде коротке відео.

DSCF8233 DSCF8234 DSCF8235 DSCF8238 DSCF8240 DSCF8241 DSCF8243 DSCF8207 DSCF8205 DSCF8250 DSCF8246 DSCF8255 DSCF8251

 

6 коментарів до “Перша сотня км у новому році

  1. Чудові фотки! Виявляється, взимку Чигиринщина теж виглядає дуже красиво…

  2. Ви написали:
    “Моя середня швидкість на трайку вже наближається до середньої на лігераді. Але взимку ця швидкість набагато менша за літню, тому що через зимовий одяг я не можу дозволити собі інтенсивне педалюванню, бо одразу стану мокрим”.

    Тут справа не лише в цьому. Холодне повітря важче за тепле. Тому взимку його складніше “розсувати”, ніж улітку. Навіть за цілком однакових умов (крім температури) взимку втратиш у швидкості в середньому відсотків десять. А є ж іще й зимова вологість, сильні вітри (навіть бічні дуже заважають), сніг або дощ на дорозі чи в повітрі, одежа, детренованість.
    За незмінного тиску щільність газу обернено пропорційна його температурі (за абсолютною шкалою). Тому, глянувши на градусник, можна підрахувати, наскільки зараз повітря важче, ніж колись.

  3. Різниця в щільності не така вже й велика.
    +30 = 1.1644 кг
    +10 = 1.2466 кг
    0 = 1.2920 кг
    -15 = 1.3673 кг

    Тобто щільність при -15 і +30 відрізняється на 17%. А моя швидкість падає приблизно на 40%. Я думаю, що основний фактор, в моєму випадку, це, все-таки, свідоме зменшення моєї потужності, бо не хочу бути мокрим. Крім того, ви правильно написали про вологість. Мабуть, з урахуванням вологості повітря його вага буде відрізнятись набагато сильніше. Хоча, можливо 17% це не мало, адже опір має кубічну залежність від швидкості…

  4. Ви краще за мене знаєте, на яких швидкостях частка аеродинамічного опору в загальному опорі стає домінуючою. Зі стандарнним шосейником таке стається вже на швидкості 2,5 м/с (9 км/год).
    http://sportlib.su/Annuals/Bicycling/1985/p45-47.htm
    Тому на швидкості 20 км/год 10-відсоткова різниця у щільності повітря – це десь приблизно 6-7% різниці у швидкості.
    Плюс дуже велика вологість узимку (ви її помітили). Це не лише додаткова густина повітря. Вогким повітрям стайєру значно важче дихати, бо ефективність газообміну тоді менша.

    Решту факторів ви та я вже назвали.

Коментарі закриті.